Με τον όρο Inbound Marketing χαρακτηρίζουμε τους τρόπους προβολής μιας εταιρείας μέσω blogs, podcasts, videos, eBooks, newsletters, whitepapers, SEO, social media marketing και άλλες μορφές content marketing.
Το Inbound Marketing αφορά στους τρόπους που χρησιμοποιεί μία εταιρεία για να κερδίσει την προσοχή των καταναλωτών.
Είναι μία στρατηγική, ή μάλλον καλύτερα φιλοσοφία marketing, η οποία έχει σαν στόχο να βοηθήσει μία εταιρεία στη διαδικασία ανακάλυψης της από υποψήφιους αγοραστές των υπηρεσιών και προϊόντων της. Ο τρόπος για να γίνει αυτό, είναι μέσω της δημιουργίας ενδιαφέροντος στοχευμένου περιεχομένου. Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να μπορεί να δίνει απαντήσεις στις ανάγκες, τις απορίες, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται κάθε εταιρεία.
Τι διαφορετικό έχει το Inbound Marketing από το γενικότερο Digital Marketing;
To Inbound Marketing είναι μία κατηγορία του Digital Marketing. Ουσιαστικά ο όρος περιλαμβάνει μερικές από τις διαδικασίες του Digital Marketing.
Σχηματικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Digital Marketing περιλαμβάνει 2 κατηγορίες διαδικασιών marketing: Inbound marketing και Outbound marketing.
Outbound marketing – το αντίθετο του Inbound
Ο όρος outbound marketing έρχεται σε αντιδιαστολή με το inbound. Ως outbound εννοούμε πιο "παραδοσιακούς" τρόπους προβολής, όπως το να “αγοράζεις την προσοχή” του κοινού μέσω “κλήσεων εν ψυχρώ”, direct mail, ραδιόφωνο, διαφημίσεις στην τηλεόραση, flyers για πωλήσεις, spam, email marketing, telemarketing και την παραδοσιακή διαφήμιση.
Τα 5 διαφορετικά στάδια μίας Inbound Marketing στρατηγικής:
- Προσέλκυση επισκεπτών στο site μας (ή όπου αλλού φιλοξενείται η παρουσία της εταιρείας / brand μας)
- Μετατροπή των επισκεπτών σε leads (άτομα που έχουν τις προοπτικές να γίνουν πελάτες της εταιρείας μας)
- Μετατροπή των leads σε πελάτες
- Μετατροπή των πελατών σε επαναλαμβανόμενους πελάτες, με υψηλά περιθώρια κέρδους, και σε promoters της εταιρείας μας
- Ανάλυση για συνεχή βελτίωση της διαδικασίας inbound marketing
Τα ανωτέρω στάδια αξίζει να αναλυθούν περαιτέρω, σε μελλοντικά άρθρα, για να δούμε πώς πρέπει να χειριζόμαστε την επικοινωνία μας σε κάθε στάδιο της διαδικασίας.
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι κάθε στάδιο αφορά στον κάθε επισκέπτη ξεχωριστά και έχει σημασία το πώς προσωποποιούμε την διαδικασία για τον κάθε επισκέπτη και προσδοκώμενο πελάτη μας ξεχωριστά. Επίσης, σε κάθε στάδιο έχει σημασία το πώς μπορεί να διακρίνει η κάθε εταιρεία το βαθμό ωριμότητας του κάθε προσδοκώμενου lead και πελάτη (lead scoring), ώστε να μπορέσει να προσαρμόσει το περιεχόμενο και τον τρόπο προσέγγισης που θα επιλέξει στην κάθε περίπτωση.
Για να πετύχουμε τα παραπάνω, θα πρέπει να διαχωρίσουμε το δυνητικό κοινό μας σε διαφορετικά personas (τύποι υποψήφιων leads ή πελατών), με κοινά χαρακτηριστικά, κοινούς τρόπους αγοραστικής συμπεριφοράς και κριτηρίων. Αυτή η διαδικασία θα μας επιτρέψει να διακρίνουμε και να διαχωρίσουμε τους επισκέπτες μας πιο αποτελεσματικά, ώστε να είναι και πιο αποτελεσματική η επικοινωνία μας στο κάθε persona.
Τι είδους εταιρείες χρησιμοποιούν το Inbound Marketing;
Το Inbound Marketing αποτελεί το πλέον αποτελεσματικό εργαλείο για τις εταιρείες B2B, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου και από πολλές εταιρείες που πουλάνε με B2C τρόπο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Έρευνες έχουν καταγράψει ότι το Inbound Marketing παρουσιάζει 61% χαμηλότερο κόστος ανά lead σε σχέση με άλλες μορφές marketing.
Τι περιλαμβάνει μία Inbound Marketing στρατηγική;
- Δημιουργία περιεχομένου – Δημιουργία στοχευμένου περιεχομένου, που απαντάει σε βασικές ερωτήσεις και ανάγκες των πελατών μας. Στη συνέχεια γίνεται “διανομή” του περιεχομένου αυτού, με όλα τα μέσα που διαθέτουμε (πληρωμένα και δωρεάν).
- Lifecycle Marketing - Ανάλογα με το επίπεδο που βρίσκεται στην αγοραστική διαδικασία ο κάθε άνθρωπος που αλληλεπιδρά με την εταιρεία μας, πρέπει να χρησιμοποιούμε διαφορετικές ενέργειες marketing, για να τον προσεγγίσουμε και να τον μετατρέψουμε μέσω αυτών των ενεργειών σε πελάτη μας.
- Προσωποποίηση – Όσα περισσότερα στοιχεία και πληροφορίες έχουμε για τα leads μας, τόσο καλύτερα μπορούμε να προσωποποιήσουμε τα μηνύματά μας στις συγκεκριμένες και ξεχωριστές ανάγκες τους.
- Πολυκαναλική επικοινωνία – Το Inbound Marketing είναι πολυκαναλικό από τη φύση του. Προσεγγίζει τους ανθρώπους στα σημεία όπου αυτοί βρίσκονται, στο κανάλι που θέλουν οι ίδιοι να αλληλεπιδράσουν με την εταιρεία/brand μας.
- Ενσωμάτωση εργαλείων – Χρειάζεται ένας συνδυασμός publishing και analytics εργαλείων, για να μπορέσουμε να δημοσιεύουμε το κατάλληλο περιεχόμενο στο σωστό σημείο, την κατάλληλη στιγμή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου