Η Ελλάδα διατήρησε την κατάταξή της ως τρίτος κορυφαίος προορισμός στην Ευρώπη, με 4,6 εκατομμύρια επισκέψεις επιβατών το 2013. Τα ελληνικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων αυτών σε Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονο είναι από τα πιο δημοφιλή λιμάνια προσέγγισης στην Ευρώπη, ενώ ο Πειραιάς κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών Home Port (λιμάνι εκκίνησης κρουζιέρας) λιμανιών, με 1,3 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας σχεδόν 1% αύξηση για το 2012.
Με εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες το χρόνο, η κρουαζιέρας συμβάλλει καθοριστικά στην ελληνική οικονομία. Το 2013 η άμεση οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ήταν € 574 εκ., το έβδομο υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ ο τομέας της κρουαζιέρας δημιούργησε πάνω από 11.000 θέσεις εργασίας. Αυτό το θετικό αποτέλεσμα προέκυψε, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία, η οποία συρρικνώθηκε κατά 3,9% το 2013, μετά από αρκετά χρόνια της κρίσης.
Ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας της Ευρώπης από την ύφεση καθώς το 2013 αποτέλεσε άλλη μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης.
Τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την CLIA Ευρώπης καταδεικνύουν ότι τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα στην Ευρώπη έφτασαν τα € 39.4 δις το 2013, ένα ουσιαστικά ρεκόρ όλων των εποχών, από τα € 37.9 δις για το 2012.
Οι άμεσες δαπάνες που προέρχονται από τον κλάδο ανέρχονται σε € 16,2 δισεκατομμύρια, έναντι € 15,5 δις. το 2012. Αναφορικά με τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, το 2013 η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα αντιπροσωπεύει 339.417 συνολικές θέσεις εργασίας, ενώ ανέρχονται σε 10,5 δις ευρώ οι απολαβές των εργαζομένων, αύξηση της τάξης του 4% συγκριτικά με το 2012.
Τρεις σημαντικοί παράγοντες ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την ετήσια ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας:
-αύξηση της αγοράς των επιβατών από την Ευρώπη
-μια αλματώδης αύξηση του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας που επιβιβάζονται από τα ευρωπαϊκά λιμάνια
-η συνεχιζόμενη κυριαρχία των ευρωπαϊκών ναυπηγείων σε παγκόσμιο επίπεδο στη ναυπήγηση νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων.
Σύμφωνα με την Έκθεση CLIA Ευρώπης για την Οικονομική Συνεισφορά της για το 2014, υπολογίζεται ότι το 2013, 6,4 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρώπης προχώρησαν σε διακοπές με κρουαζιέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2012, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 30% του συνόλου των επιβατών κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο.
Η Ευρώπη είναι επίσης ένας σημαντικός προορισμός για τους επιβάτες κρουαζιέρας και για τα κρουαζιερόπλοια από όλο τον κόσμο, προσελκύοντας μεγάλες τουριστικές επενδύσεις και αποφέροντας σημαντικά έσοδα. Επομένως, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας που επιβιβάστηκαν το 2013 από ευρωπαϊκά λιμάνια αγγίζει τα 6 εκατομμύρια, δηλαδή αύξηση κατά 5,2% σε σχέση με το 2012.
Περίπου 5 εκατομμύρια από αυτούς ήταν Ευρωπαίοι, ενώ το υπόλοιπο 1 εκατομμύριο προέρχεται από τρίτες χώρες. Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία που ναυπηγούν αυτή τη στιγμή τα περισσότερα υψηλής αισθητικής και τεχνολογίας κρουαζιερόπλοια ανά τον κόσμο, σημείωσαν μια αύξηση στα έσοδά τους κατά 4,7%.
Το 2013, οι εταιρείες κρουαζιέρας δαπάνησαν συνολικά € 4.03 δις. σε νέες κατασκευές και αναβαθμίσεις κρουαζιεροπλοίων στην Ευρώπη, τη δεύτερη ετήσια αύξηση μετά από μια περίοδο λιτότητας. Αυτή τη στιγμή και για το πρώτο εξάμηνο του 2014 τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, έχουν σε εξέλιξη συμβάσεις για την κατασκευή και παράδοση μέχρι το 2017, 24 νέων κρουαζιερόπλοιων, με συνολική αξία €12,1 δισ.