Όταν λέμε e-business, το μυαλό μας πηγαίνει συνήθως και σχεδόν αυτομάτως στην έννοια του ηλεκτρονικού καταστήματος. Στην πραγματικότητα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες έχουν πολύ μεγαλύτερο εύρος καθώς οδεύουμε ουσιαστικά στον πλήρη μετασχηματισμό των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και τη μετάβαση ολόκληρων κλάδων της οικονομίας, από τον φυσικό στον ψηφιακό κόσμο.
1η Ενότητα: e-strategy for starters…
Τα τελευταία χρόνια, έχουμε συνηθίσει να βαφτίζουμε οποιαδήποτε επιχειρηματική κίνηση γίνεται με άξονα την τεχνολογία και την καινοτομία ως επιτυχημένη και παράδειγμα προς μίμηση. Όμως, όπως σε κάθε επιχειρηματική κίνηση ο σωστός αρχικός σχεδιασμός είναι κεφαλαιώδους σημασίας, άλλο τόσο είναι και η δυνατότητα προσαρμογής σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο. Ουσιαστικά, λοιπόν, μιλάμε για τη στρατηγική πάνω στην οποία βασίζεται η λειτουργία μιας επιχείρηση και φυσικά μιας e-επιχείρησης.
Πόσο διαφέρουν τα μοντέλα e-service και e-commerce; Πώς προσεγγίζονται οι πελάτες, αλλά και πώς θα τους διατηρήσει μια επιχείρηση; Πώς μπορούν να υπολογιστούν τα πραγματικά κόστη λειτουργίας και πώς θα βρεθεί το μοντέλο μεταβολής τους σε σχέση με το τζίρο; Πόσο καθοριστικός παράγοντας είναι οι συναλλαγές, οι μεταφορές ή ακόμα και η συσκευασία;
2η Ενότητα: Το οικοσύστημα
Αν και δεν πρόκειται ποτέ να λυθεί η κυκλική συνάρτηση για το αν οι e-business προσαρμόζονται πάνω στο παραδοσιακό οικοσύστημα του φυσικού εμπορίου, ή το τροποποιούν σε βαθμό τέτοιο ώστε να φαντάζει νέο, στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων παραγόντων.
Φυσικά, θεμέλιος λίθος είναι το λογισμικό. Eταιρείες και προγραμματιστές αναπτύσσουν πλατφόρμες, τεχνικές και πρόσθετα, που πάνω τους στηρίζεται η ηλεκτρονική επιχείρηση. Οι τράπεζες από τη δική τους πλευρά, παίζουν κομβικό ρόλο, αφού ελέγχουν το κανάλι των πληρωμών. Και, βέβαια, όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αυτό θα ήταν αδιανόητο χωρίς μεταφορές και logistics.
Κι η εξυπηρέτηση του πελάτη πώς γίνεται; Ποιος την αναλαμβάνει; Με ποιο κόστος και ποιο τρόπο γίνεται αυτό; Όπως είναι φανερό, όλοι αυτοί οι παράγοντες είναι αλληλένδετοι σε σχέσεις εξάρτησης και αλληλεπιδρούν με τρόπους άλλοτε προβλέψιμους και άλλοτε μη.
3η Ενότητα: Τα προβλήματα
Η πραγματικότητα δείχνει ότι, η κύρια αιτία των υπαρκτών προβλημάτων και δυσλειτουργιών εντοπίζεται στην ανάγκη γεφύρωσης του χάσματος μεταξύ του ψηφιακού και του φυσικού κόσμου. Ένα χάσμα που διευρύνεται από τον αστάθμητο ανθρώπινο παράγοντα, τις νοοτροπίες, τις αγκυλώσεις και τις στρεβλώσεις. Κοινή είναι, επίσης, η αίσθηση ότι οι παράγοντες του οικοσυστήματος δεν κινούνται όλοι με τους ίδιους ρυθμούς, ενώ η υιοθέτηση νέων νομοθετικών ρυθμίσεων και οδηγιών συχνά ανατρέπει τελείως το σχεδιασμό των επιχειρήσεων.
Μια ανοιχτή συζήτηση, στο πλαίσιο αυτής της ενότητας, θα βοηθήσει να κατανοήσουμε τα προβλήματα, τις αιτίες και τις πιθανές λύσεις τους, ενώ θα αποδειχθεί πολύτιμη για τους συνέδρους οι οποίοι θα κατανοήσουν ότι αρκετά από τα προς συζήτηση θέματα δεν βρίσκονταν καν στην ατζέντα τους…
4η Ενότητα: Case studies Fail & success
Σε αυτή την ενότητα οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν case studies που θα δώσουν στους συνέδρους να δουν με άλλο μάτι την έννοια του e-business. Επίσης θα αναδειχθούν οι τάσεις που θα επικρατήσουν, δημιουργώντας με τη σειρά τους νέα οικοσυστήματα.
Το Dropshipping για παράδειγμα θα μπορούσε να θέσει σε άλλες βάσεις το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η τοποθέτηση των ασφαλιστικών εταιριών στην αγορά e-business, τόσο ως συμμέτοχοι, όσο και ως προϊόν, ανοίγει από μόνη της μια νέα κατηγορία. On line booking, η τουριστική αγορά ανοίγει πολλές ευκαιρίες, μήπως όμως και ανάλογους κινδύνους.
Είναι το ‘e’ απειλή για το παραδοσιακό εμπόριο, ή ένα επιπλέον κανάλι διάθεσης. Ποια είναι άραγε η θέση και το μέλλον των cryptocurrencies.
Σε ποιους απευθύνεται
Το συνέδριο Social Media World δίνει βήμα σε Social media managers, Marketing managers, Διαφημιστές, Συμβούλους επικοινωνίας, Παρόχους υπηρεσιών εταιρικής επικοινωνίας, Παρόχους τηλεπικοινωνιών, Εταιρίες λύσεων πληροφορικής. Αναλυτές Δεδομένων.
Ποιους θα συναντήσετε:
Όσους δουλεύουν για και με, τα social media. Βλέπουν κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες τους. Θέλουν επαγγελματική παρουσία στα social media. Ψάχνουν τρόπους να προβάλλουν την επιχείρησή τους. Θεωρούν ότι τα social media είναι επαγγελματική διέξοδος. Σκέπτονται και επιχειρούν καινοτόμα. Όσους έχουν την πληροφορία ως επάγγελμα και την πληροφορική ως εργαλείο. Αναζητούν συνεργασίες και προσβλέπουν σε επαγγελματική δικτύωση.
Και φυσικά, θέλουν να πιάσουν τον παλμό μιας από τις πλέον δυναμικές αγορές.
Περισσότερα:
www.e-businessworld.gr
neolaia