Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Zυθοποιίες: "Μεθούν" τις αγορές του εξωτερικού, για να καλύψουν τις εγχώριες απώλειες...


Τη σίγουρη πηγή εσόδων που πηγάζει από το εξωτερικό προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι μεγαλύτεροι παίκτες του κλάδου της ζυθοποιίας και συγκεκριμένα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η Μύθος και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αντισταθμίζοντας τις όποιες απώλειες της εσωτερικής αγοράς. Και ενώ οι φετινές προβλέψεις για την πορεία του κλάδου είναι ότι θα γυρίσει σε θετικό πρόσημο, ωστόσο οι συσσωρευμένες απώλειες των προηγούμενων ετών θα χρειαστούν πολλά σερί ανόδου για να καλυφθούν.

Στο πλαίσιο αυτό, φετινός στόχος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι οι εξαγωγές της να κυμανθούν πάνω από 25% έναντι 10% που ήταν το 2012. Σε απόλυτους αριθμούς, οι εξαγωγές της το 2013 έπιασαν τα 20 εκατ. ευρώ

Στρατηγικά, επικεντρώνει τις δράσεις της στην αγορά των Βαλκανίων καθώς και στις αγορές της Μέσης Ανατολής, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Αφρικής, οι οποίες προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης για καινοτόμα προϊόντα, όπως η μπίρα με 0% περιεκτικότητα σε αλκοόλ.
Για την σημασία που δίνει η εταιρεία στις εξαγωγές αλλά και πως θα πετύχει την άνοδό τους είναι χαρακτηρηστικές πρόσφατες δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου, Ζωούλη Μηνά σύμφωνα με τον οποίο, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι μια από τις σημαντικές εξαγωγικές επιχειρήσεις της Ελλάδας, με περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές.

"Στόχος μας είναι το λιμάνι της Πάτρας να γίνει η κύρια εξαγωγική πύλη όλων των εργοστασίων μας. Γνωρίζουμε πως κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο καθώς υπάρχουν πολλοί εξωγενείς παράγοντες που θα κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα, παρ' όλα αυτά βρισκόμαστε σε διαδικασία διαβουλεύσεων με τοπικούς φορείς και ελπίζουμε να υπάρξει γρήγορα ανταπόκριση και να δούμε ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις να ακολουθούν το παράδειγμά μας", είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.

Με ναυαρχίδα την μπύρα Mythos, η Μύθος Ζυθοποιία σκοπεύει να εντείνει την εξαγωγική της παρουσία που ήδη εκτείνεται σε περίπου 40 χώρες. Στόχος είναι στο διάστημα της τριετίας, από το 2013 ως και το 2016, η αξία των εξαγωγών της να ανέλθει από το 15% στο 20% των ετήσιων πωλήσεων.

Σύμφωνα με τις κινήσεις της, στόχος της εταιρείας δεν είναι τόσο οι αυτόνομες εξαγωγές αλλά οι στρατηγικές συνεργασίες είτε με χονδρεμπορικές εταιρείες είτε με λιανεμπορικές αλυσίδες. Στο πλαίσιο αυτό στην αγορά της Αυστραλίας επέκτεινε τη συνεργασία της με τον αποκλειστικό της διανομέα, την Premium Beverage.

Στη γερμανική αγορά υπέγραψε συμφωνία με την House of Beer, θυγατρική εταιρεία της Carlsberg, με παράλληλη διατήρηση των άλλων συνεργασιών. Επίσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο τοποθέτησε τα προϊόντα της στις πιο γνωστές αλυσίδες λιανικής πώλησης όπως η TESCO και η MORISSON, ενώ εδραίωσε τη θέση της στην Κύπρο μέσω της συνεργασίας με τον όμιλο ΛΑΪΚΟΥ. 

Από το 2012 που ξεκίνησε την εξαγωγική της δραστηριότητα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει καταφέρει να αποκτήσει παρουσία σε 20 αγορές του εξωτερικού, σημαντικότερες από τις οποίες είναι οι Αγγλία, Αυστραλία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα, Κύπρος, Νότιος Αφρική και Σουηδία.
Για την τρέχουσα χρονιά στοχεύει σε τρεις ακόμη νέες αγορές, όπως αυτές του Καναδά, της Βραζιλίας και του Χονγκ Κονγκ, προσδοκώντας παράλληλα να διπλασιάσει το ποσοστό των εξαγωγών της, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, σε σχέση με πέρσι. Επίσης, επιδίωξη της, για την επόμενη τριετία, είναι οι εξαγωγές της να φτάσουν το ποσοστό του 10% των συνολικών της πωλήσεων.

Έντονη εξωστρέφεια παρουσιάζει και η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης με τα προϊόντα της να εξάγονται σε αγορές της Αμερικής, της Κύπρου, του Ισραήλ και της Μάλτας. Ωστόσο, το 80% των εξαγωγών της κατευθύνεται σε γειτονικές χώρες, ενώ πολύ σημαντικές προοπτικές εμφανίζει η αγορά της Αμερικής, όπου εξάγει τη μπίρα Blue Island, μια ελαφριά μπίρα με μειωμένους αλκοολικούς βαθμούς.



REPORTER