Στην Ελλάδα, υπάρχουν εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, επαγγελματίες δημιουργοί χειροποίητων ειδών και τροφίμων. Η ποιότητα των προϊόντων τους είναι εξαιρετική και αυτό είναι γνωστό εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Όμως, επειδή συνήθως οι δημιουργοί διατηρούν πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν γνωστά τα προϊόντα τους εκτός Ελλάδας και πολύ περισσότερο να τα πουλήσουν. Την απάντηση στο πρόβλημα επιδιώκει να δώσει η CforCrafts (www.cfrocrafts.com), μία startupπου έχει δημιουργήσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα που αξιοποιεί τις δυνατότητες του Διαδικτύου και του ηλεκτρονικού εμπορίου προκειμένου να φέρει κοντά τους δημιουργούς χειροποίητων προϊόντων από την Ελλάδα με ενδιαφερόμενους αγοραστές από ολόκληρο τον κόσμο.
«Ο βασικός μας στόχος είναι η πώληση προϊόντων Ελλήνων δημιουργών στο εξωτερικό» εξηγεί στο Ηmerisia.gr, η Ειρήνη Λουίζου, η οποία μετά από αρκετά χρόνια εμπειρία στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, δημιούργησε, μαζί με το σύζυγο της Νικόλα Αναμούρογλου, το CforCrafts. «Άλλωστε, γι' αυτό και η διεύθυνση έχει κατάληξη .com» σημειώνει η κ. Λουίζου. Η ιδέα προέκυψε στις αρχές του 2013 και η πλατφόρμα ήταν έτοιμη μεν τον Οκτώβριο του 2013, αλλά ουσιαστικά η προώθηση της ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2014. «Είμαστε ικανοποιημένοι από την μέχρι τώρα πορεία, έχουν γίνει αρκετές πωλήσεις προϊόντων, όπως και πολλές επαφές για συνεργασίες στο εξωτερικό» επισημαίνει η δημιουργός της πλατφόρμας.
Οι επισκέπτες του CforCrafts έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τις παραγγελίες τους με 3 διαφορετικούς τρόπους (αντικαταβολή, PayPal και κατάθεση). Μπορούν να κάνουν τις αγορές τους από έως και 6 διαφορετικούς δημιουργούς σε ένα check-out εύκολα και γρήγορα.
Μικρό κατάστημα
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 20 δημιουργοί που συνεργάζονται με την πλατφόρμα. «Μέχρι το τέλος του 2014 έχουμε ως στόχο να έχουν φθάσει τους 50» αναφέρει η κ. Λουίζου, σπεύδοντας να προσθέσει ότι υπάρχει μία αρκετά προσεκτική διαδικασία επιλογής. «Δεν θέλουμε να έχουμε πολλούς δημιουργούς, αλλά να υπάρχουν πολλά ποιοτικά προϊόντα» σπεύδει να προσθέσει, σημειώνοντας ακόμη ότι ένας άλλος στόχος είναι εντός της φετινής χρονιάς να υπάρχουν επιλογές από όλες τις κατηγορίες παραδοσιακών προϊόντων. «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν προϊόντα που σχετίζονται με τα τρόφιμα, το κόσμημα, το παιδί, τη διακόσμηση, την ένδυση – υπόδηση, όπως και αξεσουάρ και αναζητούμε δημιουργούς σε χώρους όπως είναι τα υφαντά και τα κεραμικά».
Πρακτικά, κάθε δημιουργός ή κάθε μικρή επιχείρηση τροφίμων έχει το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα μέσα στην πλατφόρμα με δυνατότητα να πουλήσει, να διαχειριστεί και να παρουσιάσει όπως θέλει τα προϊόντα του. Σημειωτέον πως λαμβάνει τις παραγγελίες του απ' ευθείας, ενώ έχει το δικό του ταμείο.
«Από την πλευρά μας, βοηθάμε τον κάθε δημιουργό στη δημιουργία της παρουσίας του μέσα στην πλατφόρμα αλλά και στα social media» σημειώνει η κ. Λουζίου, αναφέροντας πως η σελίδα του CforCrafts έχει φθάσει πλέον τα 6000 likes και ο αριθμός ανεβαίνει πολύ γρήγορα. «Γενικότερα, προσπαθούμε να έχουμε στενή συνεργασία με τους δημιουργούς και να ανταλλάσσουμε απόψεις, ενώ συνεργαζόμαστε και για ενέργειες στον φυσικό κόσμο».
Χονδρική πώληση
Πέρα από τη δυνατότητα λιανικών πωλήσεων το CforCrafts προσφέρει σε επαγγελματίες χειροτέχνες και παραγωγούς τη δυνατότητα να διαθέτουν τα προϊόντα τους και για Χονδρική πώληση. έχουν λοιπόν την ευκαιρία να «ανεβάσουν» σε ένα E-shop προϊόντα Λιανικής και Χονδρικής πώλησης ταυτόχρονα.
Από την άλλη μεριά τα υπέρογκα ποσά των μεταφορικών για το εξωτερικό αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα για τους δημιουργούς, επιβαρύνοντας τα Ελληνικά προϊόντα. Το CforCrafts πέτυχε να προσφέρει λύση σε αυτό το πρόβλημα μέσα από μια εξαιρετική συνεργασία με την εταιρία UPS προσφέροντας στους δημιουργούς που εξάγουν, ειδικούς τιμοκαταλόγους για την αποστολή των προϊόντων τους στο εξωτερικό.
Όσον αφορά τα έσοδα για την ίδια την πλατφόρμα, μέχρι τώρα βασιζόταν σε μία μικρή μηνιαία συνδρομή διαφοροποιημένη ανάλογα με τον όγκο των κωδικών κάθε δημιουργού. Το μοντέλο αυτό πρόκειται να αλλάξει εντός των επόμενων εβδομάδων καθώς προτιμήθηκε τελικώς η λύση της προμήθειας σε κάθε αγορά. «Ήταν κάτι που το συζητήσαμε με τους δημιουργούς και καταλήξαμε τελικώς ότι αυτό είναι προτιμότερο μοντέλο» αναφέρει η κ. Λουίζου.
Του Δ. Μαλλά, ΗΜΕΡΗΣΙΑ