Το Εnnovation είναι διεθνής διαγωνισμός ψηφιακής καινοτομίας και νέας επιχειρηματικότητας. Ο διαγωνισμός διοργανώνεται για έβδομη χρονιά από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (International Hellenic University-IHU), που υποστηρίζει το διαγωνισμό στη Βόρειο Ελλάδα και τις Βαλκανικές Χώρες, και το University of Nicosia, που υποστηρίζει το διαγωνισμό στην Κύπρο.
Ενεργή υποστήριξη στο διαγωνισμό παρέχουν επίσης το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, τοΠανεπιστήμιο Πειραιά, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και ένα δίκτυο 14συνολικά Πανεπιστημίων από όλη την Ελλάδα. Στόχος του διαγωνισμού είναι να αναδειχθεί η νεανική καινοτομία στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα και να προωθηθούν νέες επιχειρηματικές ιδέες με βάση:
• Την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες
• Την εξωστρέφεια
• Την ελληνική προστιθέμενη αξία
• Την ανταγωνιστικότητα στις διεθνείς αγορές
• Τη βιώσιμη ανάπτυξη
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού εντάσσεται από το 2014 και μία νέα ροή προτάσεων που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνολογική καινοτομία και στην επιχειρηματική αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων και λύσεων, που έχουν αναπτυχθεί ως αποτέλεσμα πολυετούς ή εξειδικευμένης έρευνας. Οι προτάσεις που θα υποβληθούν στο πλαίσιο της ροής αυτής θα αξιολογηθούν και διακριθούν χωριστά από τις υπόλοιπες, σε συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με το Πανεπιστήμιο Πατρών.
Πώς διεξάγεται (οι τρεις φάσεις)
Η συμμετοχή στο διαγωνισμό Ennovation είναι ανοικτή και δωρεάν και μπορούν να συμμετάσχουν ομάδες από 2 έως 5 άτομα. Στον προκριματικό γύρο, ζητείται από τιςσυμμετέχουσες ομάδες να καταθέσουν την ιδέα τους (τίτλος- στόχος επιχειρηματικής ιδέας, προσφερόμενα προϊόντα/ υπηρεσίες, καινοτομίες και διαφοροποίηση, πιθανοί πελάτες-αγορά, στοιχεία ομάδας).
Από την Επιστημονική Επιτροπή προκρίνονται στον ημιτελικό γύρο οι ομάδες με τις πιοκαινοτόμες ιδέες.
Σε αυτό τον γύρο ζητείται από τις ομάδες να προετοιμάσουνένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο, καθώς και ένα Prototype ή Mockup για την καινοτόμο υπηρεσία / προϊόν
(που μπορεί να έχει επαναπροσδιορισθεί).
Η Επιστημονική επιτροπή επιλέγει τις καλύτερες ομάδες (με βάση το επιχειρηματικό πλάνο και την πρωτότυπη εφαρμογή, εάν υπάρχει).
Στον τελικό γύρο, οι καλύτερες ομάδες καλούνται να παρουσιάσουν το ολοκληρωμένο επιχειρηματικό τους πλάνο σε μία επιτροπή από ειδικούς σε θέματα καινοτομίας, επιχειρηματικότητας, ηλεκτρονικού επιχειρείν, venture capital και πληροφορικής. Η επιτροπή αυτή επιλέγει τις νικήτριες ομάδες.
Για κάθε ροή του διαγωνισμού (ψηφιακή επιχειρηματικότητα ή επιχειρηματική αξιοποίηση
ερευνητικών αποτελεσμάτων), θα γίνει χωριστή αξιολόγηση και επιλογή ομάδων.
Υποστήριξη και Mentoring
Οι ομάδες του ημιτελικού θα εκπαιδευτούν και θαυποστηριχθούν στη συγγραφή του επιχειρηματικούτουςπλάνου.
Επίσης, θα παρακολουθήσουν εξειδικευμένοεκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης καινοτόμων υπηρεσιών/προϊόντων και έναρξης / διοίκησης εταιρίας startup.
Οι ομάδες του τελικού θα βοηθηθούν από οργανωτικής καιτεχνικής πλευράς (από ειδικούς μέντορες και την αναγκαίαδικτύωση) στην υλοποίηση των καινοτόμων ιδεών τους καιεπιχειρηματικών τους πλάνων, στο πλαίσιο της νέας Δομής
Στήριξης Επιχειρηματικότητας (ACE) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Χρονοδιάγραμμα
Μέχρι 31 Μαΐου 2014: Κατάθεση επιχειρηματικής ιδέας
(Προκριματικός)
Μέχρι 15 Ιουλίου 2014: Κατάθεση επιχειρηματικού
σχεδίου (Ημι-Τελικός)
Τέλος Σεπτεμβρίου 2014: Τελικός γύρος
Οκτώβριος-Δεκέμβριος: Mentoring και υποστήριξη των ομάδων που διακρίθηκαν
Περισσότερα εδώ.