Η isMOOD, μία νεοσύστατη εταιρεία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων από διαδικτυακές πηγές, όπως οι ιστοσελίδες, τα ιστολόγια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ήταν αυτή που ξεχώρισε στον τέταρτο διαγωνισμό "i-bank Τεχνολογία & Καινοτομία" που διοργάνωσε η Εθνική Τράπεζα.
Μπορεί η startup να κατέκτησε μόλις την τέταρτη θέση - και μαζί το έπαθλο των 4.000 ευρώ - στην τελετή απονομής βραβείων που έλαβε χώρα την Πέμπτη το βράδυ - κατά τη διάρκεια της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής προανήγγειλε τη δημιουργία ενός "angel fund" 3 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση startup επιχειρηματιών, ωστόσο η isMOOD ήταν αυτή που ξεχώρισε από την πρώτη τετράδα - στην δεκάδα βρέθηκαν και εταιρείες οι οποίες έχουν λάβει ακόμη και χρηματοδότηση από επενδυτές - καθώς "συστήθηκε" ουσιαστικώς για πρώτη φορά με το ευρύτερο κοινό.
Έχοντας ξεκινήσει το ερευνητικό της έργο από το 2011, οι υπηρεσίες της isMOOD διακρίνονται ως εξής:
- "εξόρυξη" και συλλογή δεδομένων από δημόσιες διαδικτυακές πηγές
- καταγραφή και ανάλυσή τους
- ερμηνεία τους μέσα από σχετικές αναφορές
- καταγραφή του συναισθήματος (θετικό - ουδέτερο - αρνητικό) των δημοσιευμάτων ή των συγγραφέων
Όπως αναφέρουν στο EMEAgr οι συνιδρυτές της εταιρείας Άννα Κασσιμάτη καιΧρήστος Κουνάβης, οι υπηρεσίες της startup απευθύνονται τόσο σε άλλεςεταιρείες ή brands όσο και δημόσια πρόσωπα ή πολιτικούς, οι οποίοι μπορούν να παρακολουθούν το τι γράφεται στο διαδίκτυο για αυτούς καθώς και το συναίσθημα που προκύπτει από αυτές τις αναφορές, "μετρώντας" και διαφοροποιώντας την στρατηγική, το λόγο και τις πράξεις τους.
Επί παραδείγματι, ένα πρότζεκτ που έχει δημιουργήσει η ίδια η isMOOD - αξιοποιώντας την τεχνολογία της - αποτελεί το ΕΚΛΟΓΙΚΑnalytics.gr, το οποίο καταγράφει το συναίσθημα που αποτυπώνεται στα social media για τους υποψήφιους Δημάρχους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ενημερώνει καθημερινά για το ποιος εξ αυτών αναφέρεται θετικά ή αρνητικά από τους χρήστες του Διαδικτύου. Με τον ίδιο τρόπο εταιρείες μπορούν να "μετρούν" τη "φήμη" των ίδιων ή των προϊόντων τους στο Διαδίκτυο και αναλόγως να προσαρμόζουν τις πρακτικές τους.
Όπως τονίζουν οι Α. Κασσιμάτη και Χ. Κουνάβης στο EMEAgr, δύο σημεία διαφοροποιούν την isMOOD από τον - ακόμα και ελληνικό - ανταγωνισμό: αφενός τα real-time εργαλεία που παρέχει, δηλαδή η παρακολούθηση σε τρέχοντα χρόνο του συναισθήματος που δημιουργείται για έναν οργανισμό ή ένα πρόσωπο και η δυνατότητα άμεσης παρέμβασης για τη βελτίωσή του και αφετέρου ο μηχανισμός ανεύρεσης των influencers, των ανθρώπων δηλαδή που μέσα από τις αναρτήσεις τους "επηρεάζουν" και το συναίσθημα άλλων χρηστών του Διαδικτύου.
Μέσα, μάλιστα, από τη χαρτογράφηση του δικτύου, η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες της να καταγράψουν τους "κόμβους" της διαδρομής της πληροφορίας, επιτρέποντάς τους να μεταφέρουν σε αυτούς τους κόμβους το δικό τους μήνυμα με άμεσους ή έμμεσους τρόπους, δίνοντάς τους ένα πρωτοποριακό word-of-mouth marketing εργαλείο.
Όπως τονίζουν στο EMEAgr οι δύο εκ των συνιδρυτών, η isMOOD δεν προσφέρει απλώς τον όγκο των δεδομένων που καταγράφει μέσω της εξειδικευμένης τεχνολογίας της, αλλά ερμηνευτικές αναφορές, προσφέροντας πολύτιμη επιχειρηματική γνώση στους συνεργάτες της.
Έτερος συνιδρυτής της εταιρείας, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Δεκέμβριο του 2013, είναι ο Διονύσης Σωτηρόπουλος, με υπόβαθρο σε αλγορίθμους και μηχανική μάθηση.
του Δ. ΠΟΓΚΑ,ΕΜΕΑ