Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Μεγάλα περιθώρια δραστηριοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων στη γερμανική αγορά


Μεγάλα είναι τα περιθώρια δραστηριοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων στην αγορά της Γερμανίας, μιας αγοράς που διαθέτει ελκυστικά “χαρακτηριστικά”, όπως ένα από τα υψηλότερα επίπεδα αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών,αλλά και το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό (το 55% του εργατικού δυναμικού είναι εξειδικευμένοι υπάλληλοι), επισημάνθηκε, χθες, από ομιλητές, στη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε η εταιρεία WIG GmbH, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και τη Στουτγάρδη, με θέμα "Doing Business in Germany".

Μάλιστα, οι ευκαιρίες δραστηριοποίησης του ελληνικού επενδυτικού κεφαλαίου μπορούν να στραφούν σε προϊόντα που αγάπησαν οι Γερμανοί που επισκέφθηκαν την Ελλάδα, προϊόντα που είτε τα γεύτηκαν, είτε τα αγόρασαν, όπως είπε, μεταξύ άλλων, στον χαιρετισμό του, ο γενικός πρόξενος της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, Ingo von Voss. 

Ο πρόξενος, αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της γερμανικής αγοράς, υπογράμμισε ότι η δραστηριοποίηση των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων δεν είναι ανάγκη να στρέφεται μόνο στον τομέα ΙΤ και πρόσθεσε ότι, η γερμανική κυβέρνηση στοχεύει στην απλοποίηση διαδικασιών για να συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη. 

Στην αναφορά του γενικού προξένου για την αναζήτηση ελληνικών προϊόντων που αγάπησαν οι Γερμανοί επισκέπτες της Ελλάδας, 'στάθηκε' και ο καθηγητής Georg Heni, ορκωτός ελεγκτής/φοροτεχνικός της Wirtschafts Treuhand GmbH (Στουτγάρδη), στη διάρκεια της παρουσίασης σειράς επενδυτικών κινήτρων στη γερμανική αγορά. 

Στα επενδυτικά κίνητρα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το μέγεθος της αγοράς (82 εκατομμύρια πληθυσμός), η τεχνογνωσία και εξειδίκευση σε διάφορους τομείς της βιομηχανίας, η γεωγραφική θέση της Γερμανίας -στο κέντρο της Ευρώπης όπως ανέφερε – αλλά και οι υποδομές προώθησης των προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά. 

Ένα άλλο σημείο που παρουσιάζει επενδυτικό ενδιαφέρον προκαλείται από τις δημογραφικές αλλαγές και συγκεκριμένα τη γήρανση του πληθυσμού. Όπως είπε ο κ. Heni, η γήρανση του πληθυσμού σημαίνει ότι, τα επόμενα χρόνια θα πρέπει οι επιχειρηματίες να προχωρήσουν στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων γι' αυτά τα άτομα που συνήθως έχουν την (οικονομική) δυνατότητα να τα αποκτήσουν. 

Στη Γερμανία που κατατάσσεται στην 6η θέση παγκοσμίως στην κατάταξη των πιο ελκυστικών χωρών, με 41,5 εκατομμύρια εργαζόμενους, το ομόσπονδο κρατίδιο της Βάδης – Βυτεμβέργης, στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Heni, παρουσιάζει ευκαιρίες δραστηριοποίησης σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η υγεία, οι τηλεπικοινωνίες, το ΙΤ και η ηλεκτρονική. 

Στην ίδια εκδήλωση, σύμβουλοι από τη Γερμανία ενημέρωσαν τους ενδιαφερόμενους για το φορολογικό, πλαίσιο, το γερμανικό εμπορικό και αστικό δίκαιο/νομικό πλαίσιο, καθώς και για παραδείγματα ίδρυσης επιχειρηματικής έδρας στη Γερμανία. 



ΕΞΠΡΕΣ