Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων μαθαίνουν την επιχειρηματικότητα στην πορεία διοίκησης της επιχείρησής τους, και πολλές φορές από τα λάθη τους.
Δέχονται αρκετή πίεση σε όλους τους τομείς και φυσικά αγαπούν και πονούν πολύ τη δουλειά τους. Η πίεση αυτή οδηγεί πολλές φορές σε λάθη, όπως λανθασμένες κινήσεις management, μη αποδοτικές επενδύσεις, λανθασμένη εκτίμηση της ρευστότητας και πολλά άλλα.
Γενικότερα, όμως, ένας επιχειρηματίας που έχει τη σωστή πληροφόρηση και διαβάζει πολύ μπορεί να μειώσει σημαντικά την πιθανότητα λάθους!
Διαβάστε παρακάτω πώς θα αποφύγετε τα πιο κοινά λάθη:
1. Αποφύγετε τον συγκεντρωτισμό
Είναι λογικό να είστε παθιασμένοι με την επιχείρησή σας. Σίγουρα θέλετε όλα να γίνονται σωστά και όπως εσείς επιθυμείτε. Όμως δεν μπορείτε να γίνετε χίλια κομμάτια.
Αναθέστε αρμοδιότητες σε συνεργάτες και εξωτερικούς συνεργάτες και εμπιστευτείτε τους. Έτσι θα αφιερώσετε πραγματικό χρόνο στο να χτίσετε το μέλλον και τη στρατηγική της επιχείρησής σας.
2. Μην υποτιμάτε τα επιχειρηματικά κόστη
Η σωστή διαχείριση μιας επιχείρησης και η ανάπτυξή της απαιτεί πολλά έξοδα. Προετοιμαστείτε για αυτά.
Μερικά από τα κόστη αυτά είναι εφάπαξ όπως επιγραφές, λογότυπα, διακόσμηση κ.ά., άλλα είναι ροής (μηνιαία), όπως ο μισθός του λογιστή ή το ενοίκιο και κάποια κόστη είναι έκτακτα, όπως ευκαιρίες προώθησης κ.λπ.
Ο μόνος τρόπος για προετοιμαστείτε κατάλληλα είναι να κάνετε λεπτομερή περιγραφή των αναγκών σας και να υπάρχει πάντα αποθεματικό στην επιχείρησή σας. Δηλαδή, να ορίζετε την επιχειρηματική σας αμοιβή ως έξοδο (σαν μισθό) και ό,τι μένει από την πράξη τζίρος μείον δαπάνες (μείον φόροι) να μένει αποθεματικό για μελλοντική χρήση/ανάγκη.
3. Δώστε σημασία στην καλαισθησία
Επενδύστε περισσότερα χρήματα σε έναν επαγγελματία γραφίστα για τα προωθητικά σας έντυπα, ο οποίος δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα που θα ταιριάζει στην εικόνα της επιχείρησής σας και στον στόχο σας.
Οι καταναλωτές δίνουν πολύ σημασία σ’ αυτά που βλέπουν, ειδικά σήμερα που οι διαφημίσεις και τα έντυπα είναι πολλά, και αναγνωρίζουν αμέσως το αν έχετε επενδύσει ή όχι. Η καλύτερη και αποδοτικότερη ενέργεια μάρκετινγκ μπορεί να θαφτεί με μια κακή και φθηνή μακέτα.
4. Μην φτάνετε στα άκρα με τους συνεταίρους σας
Πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν λόγω… «ασυμφωνίας χαρακτήρων και ιδεών» μεταξύ των συνιδιοκτητών. Αν δουλεύετε με συνέταιρο να σκέφτεστε πάντα ότι η αποδοτικότερη προσέγγιση είναι να βρείτε μια συνθήκη «win-win», δηλαδή να κερδίσετε και οι δύο.
Εγωισμοί και πείσματα στην επιχειρηματικότητα δεν χωράνε.
5. Τιμολογείτε σωστά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας
Είναι σημαντικό να κερδίζετε χρήματα από την εργασία σας, δεν το κάνετε δωρεάν!
Για να γίνει αυτό πρέπει το προϊόν/υπηρεσία που πουλάτε να βγάζει κέρδος. Άρα είναι βασικό να γνωρίζετε τι κόστη έχετε ανά πελάτη ή ανά προϊόν/υπηρεσία και πάντα με βάση τον ανταγωνισμό να ορίζετε τις τιμές.
Να θυμάστε πως ακόμα και οι προσφορές/ εκπτώσεις σας πρέπει να είναι κερδοφόρες. Και ναι, υπάρχει τρόπος!
Κανείς επιχειρηματίας δεν είναι τέλειος. Θα γίνονται πάντα λάθη και η ουσία είναι να μαθαίνουμε από αυτά. Αν όμως είστε προετοιμασμένοι για κάποια κοινά λάθη είναι σίγουρο πως θα τα προλάβετε προς όφελός σας!
Καλή επιτυχία!
Του Θέμη Σαρανταένα Συμβούλου Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Μικρών Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών
Επικοινωνήστε μαζί του στο www.marketingconsultant.gr.
EPIDOTISIMAG