Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Zara online τώρα... και στην Ελλάδα

Επέκταση στην ελληνική αγορά με ένα ακόμη on line κατάστημα προγραμματίζει ο όμιλος Inditex, θέτοντας σε λειτουργία τη διαδικτυακή πύλη αγορών για το δίκτυο Zara. Η έναρξη λειτουργίας του καταστήματος τοποθετείται στις 5 Μαρτίου του 2014, αμέσως μετά τη λήξη των χειμερινών εκπτώσεων.

Ελέγχοντας ένα δίκτυο επτά επώνυμων αλυσίδων μέσω ενός δικτύου 153 φυσικών καταστημάτων στην Ελλάδα, ο όμιλος έχει μεθοδικά χτίσει θέση και στις αγορές μέσω διαδικτύου. Ήδη λειτουργούν on line καταστήματα για τις 5 αλυσίδες του ομίλου (Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Oysho και Zara Home), ενώ πολύ πρόσφατα ο όμιλος δημιούργησε τη δυνατότητα on line αγορών για την αλυσίδα Uterque, της οποίας ωστόσο «απέσυρε» τη φυσική παρουσία με το κλείσιμο δύο καταστημάτων που διατηρούσε στην Ελλάδα.

Η νέα επένδυση πάντως αφορά τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος για την πιο δημοφιλή και μεγαλύτερη από άποψη τζίρου αλυσίδα του ομίλου, τη Zara. Σημειώνεται ότι η εν λόγω αλυσίδα με παρουσία από το 1991 στην ελληνική αγορά, ελέγχει δίκτυο 47 καταστημάτων πανελλαδικά, και το 2012 παρουσίασε πωλήσεις της τάξης των 180,6 εκατ. ευρώ, μειωμένες 8% περίπου έναντι του 2011.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το λανσάρισμα του εν λόγω διαδικτυακού καταστήματος αποτελεί φυσιολογική εξέλιξη της ωρίμανσης του γκρουπ στην ελληνική αγορά και της προσπάθειάς του να καλύψει περιοχές της χώρας, όπου δεν δικαιολογείται η ύπαρξη φυσικού καταστήματος (μικρές πόλεις και νησιά) αλλά και απόρροια της υψηλής διείσδυσης των on line αγορών στο εγχώριο καταναλωτικό κοινό.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ELTRUN, το ηλεκτρονικό εμπόριο υπηρεσιών και προϊόντωνστην Ελλάδα,εμφανίζει σταθερά ισχυρή ετήσια ανάπτυξη. Ο ετήσιος τζίρος μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων το 2013 ανήλθε σε 3,2 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 25% έναντι του 2012.

Με βάση την ίδια έρευνα, το 35% των χρηστών Internet στην Ελλάδα (περίπου 2,2 εκατ.) έκανε τουλάχιστον μία αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας on line. Παρότι η ηλεκτρονική λιανική κινήθηκε έντονα ανοδικά -συγκρινόμενη μάλιστα με την παραδοσιακή λιανική-, παραμένει ακόμη σε χαμηλά επίπεδα, αφού η αντίστοιχη ευρωπαϊκή αγορά θα φθάσει τα 350 δισ. ευρώ με το 70% των χρηστών Internet να αγοράζει on line. Με βάση εκτιμήσεις ωστόσο, υπό προϋποθέσεις η ελληνική on line αγορά θα μπορούσε να αγγίξει τα 6 δισ. ευρώ και να αντιπροσωπεύει το 2% του ΑΕΠ από 1% σήμερα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το on line κατάστημα Zara θα προσφέρει τη δυνατότητα παράδοσης απευθείας στον πελάτη αλλά και την παραλαβή των εμπορευμάτων από καταστήματα του δικτύου ανά την Ελλάδα.

Πέρα, ωστόσο, από τη διαδικτυακή επέκταση, ο όμιλος προωθεί και την αναδιοργάνωση του φυσικού του δικτύου ενώ -σύμφωνα με πληροφορίες - σχεδιάζει τη δημιουργία και νέων σημείων για το σύνολο των αλυσίδων που ελέγχει.

Προς το παρόν έχει ανακοινώσει τη μετατροπή του καταστήματος Uterque στο The Mall σε Bershka και του Golden Hall σε Massimo Dutti ανδρικό. Επίσης στη Γλυφάδα ανακαινίζεται το μεγάλο Zara με το νέο concept καταστημάτων,και το Zara Home μεταφέρεται σε ανεξάρτητο κατάστημα.



ΗΜΕΡΗΣΙΑ