Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Έρευνα Nielsen: Αποδοτικότερη η διαφήμιση στα νέα μέσα

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, 92% των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνει ότι εμπιστεύεται περισσότερο ως είδος διαφήμισης το word-of-mouth (από στόμα σε στόμα) και τις προτάσεις φίλων και οικογένειας, από τα παραδοσιακά μέσα –ποσοστό το οποίο αυξήθηκε κατά 18% από το 2007. Οι online κριτικές των καταναλωτών είναι το δεύτερο πιο εμπιστευόμενο είδος διαφήμισης, καθώς 70% δηλώνει ότι εμπιστεύεται το είδος αυτό –το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κατά 15% σε τέσσερα χρόνια.

Η επισκόπηση της Nielsen για την εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις σε περισσότερους από 28.000 ερωτηθέντες, μέσω τους διαδικτύου σε 56 χώρες δείχνει ότι σχεδόν το 47% των καταναλωτών δηλώνει ότι εμπιστεύονται τις διαφημίσεις στα συνδρομητικά κανάλια της τηλεόρασης, των περιοδικών και των εφημερίδων, ποσοστό που μειώθηκε κατά 24%, 20% και 25% αντίστοιχα από το 2009. Παρόλα αυτά, η πλειονότητα των διαφημιστικών δαπανών γίνεται στα παραδοσιακά ή συνδρομητικά μέσα, όπως η τηλεόραση.

“Καθώς οι brand marketers αναζητούν αποδοτικές στρατηγικές, η επισκόπηση της Nielsen δείχνει ότι ο συνεχής πολλαπλασιασμός των μηνυμάτων επηρεάζει το πόσο καλά αντηχούν στο προοριζόμενο κοινό σε διάφορες πλατφόρμες”, αναφέρει ο Randall Beard, στέλεχος της Nielsen. “Παρόλο που η τηλεοπτικές διαφημίσεις θα παραμείνουν για τις εταιρίες το κύριο μέσο διασύνδεσης με το κοινό, λόγω της ασύγκριτης με τα άλλα μέσα εμβέλειας, οι καταναλωτές ανά τον κόσμο συνεχίζουν να θεωρούν πιο αξιόπιστες τις προτάσεις των φίλων, καθώς και τις online απόψεις των καταναλωτών”, προσθέτει ο ίδιος.

Η έρευνα επίσης δείχνει ότι το 58% των καταναλωτών online εμπιστεύονται περισσότερο μηνύματα σε ιστοσελίδες των εταιριών, ενώ 50% βρίσκει ότι τα emails που λαμβάνουν με τη συναίνεση τους είναι αρκετά αξιόπιστα.

Ποσοστό 40% των ερωτηθέντων παγκοσμίως δηλώνει ότι τα προϊόντα που παρουσιάζονται στην τηλεόραση είναι αξιόπιστα, ενώ 42% εμπιστεύεται τις διαφημίσεις στο ραδιόφωνο και 41% τα πριν την ταινία στο σινεμά μηνύματα.


Εμπιστοσύνη στις online διαφημίσεις

Ποσοστό 36% των online καταναλωτών παγκοσμίως αναφέρει ότι εμπιστεύεται τα online διαφημιστικά video και 33% τα μηνύματα των online banner, από 26% που βρισκόταν το 2007. Τις διαφημίσεις που προβάλλονται στα αποτελέσματα από τις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου τις εμπιστεύεται το 40% των ερωτηθέντων από το 34% που βρισκόταν το 2007, ενώ αυτές των κοινωνικών δικτύων θεωρούνται αξιόπιστες από το 36%..

“Η αύξηση της εμπιστοσύνης στις online διαφημίσεις τα τελευταία τέσσερα χρόνια θα πρέπει να ωθήσει τους υπεύθυνους του μάρκετινγκ να επενδύσουν περισσότερα σε αυτό το μέσο”, ανέφερε ο Beard.


Εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις στα κινητά

Σύμφωνα με τη Nielsen, το ένα-τρίτο των ερωτηθέντων εμπιστεύεται τις διαφημίσεις στα βίντεο και στα banner στις κινητές συσκευές όπως τα tablets και τα smartphones. Περίπου το 29% των online καταναλωτών δήλωσε ότι εμπιστεύεται τα μηνύματα των κινητών, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 21% από το 2009 και 61% από το 2007.


Συνάφεια των διαφημίσεων με τις απαιτήσεις του κοινού

Ως προς τη συνάφεια των διαφημίσεων με το κοινό, 50% των online καταναλωτών βρίσκει ότι οι διαφημίσεις στην τηλεόραση είναι σχετικές με το τι αναζητούν, ιδιαίτερα οι καταναλωτές στη Μέση Ανατολή, την Αφρική και το Πακιστάν, όπου το 65% βρίσκει τις διαφημίσεις στην τηλεόραση αρκετά συναφείς με τις ανάγκες τους. Από την άλλη, στην Ευρώπη μόνο το 30% των ερωτηθέντων ισχυρίζεται το ίδιο.

Το ένα-τρίτο (33%) των ερωτηθέντων βρίσκει τις διαφημίσεις των online banners συναφή, το 36% αυτές στα κοινωνικά δίκτυα και αυτές των online βίντεο το 36% επίσης, ενώ εκείνες που εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης το 42%.

Ο Randall Beard υποστηρίζει ότι αν οι marketers λάβουν υπ’ όψιν τα παραπάνω ευρήματα της Nielsen θα ενισχύσουν την απόδοση της επένδυσης (ROI – Return on Investment) τους στη διαφήμιση.

Η έρευνα την Nielsen δημοσκόπησε περισσότερους από 28.000 online καταναλωτές σε 56 χώρες στην Ασία επί του Ειρηνικού, την Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Βόρεια Αμερική.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο PMJ News


REPORTER