Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Αλλαγή στρατηγικής στη φαρμακοβιομηχανία


«Μετασχηματίζεται» η φαρμακοβιομηχανία, με τις μεγάλες εταιρείες να μετακινούνται προς συγκεκριμένες θεραπευτικές κατηγορίες και ειδικά φάρμακα που απευθύνονται σε μικρότερο αριθμό ασθενών, και από την άλλη οι ελληνικές εταιρείες επικεντρώνονται στα ποιοτικά γενόσημα και στις εξαγωγές. Οι αλλαγές αυτές θα οδηγήσουν τις μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες σε «συρρίκνωση» του ανθρώπινου δυναμικό τους και αντίστοιχα σε αύξηση του προσωπικού των μικρών επιχειρήσεων που επενδύουν στην καινοτομία. Την ίδια στιγμή, η φαρμακοβιομηχανία υπογραμμίζει την ανάγκη δημιουργίας ενός σταθερού περιβάλλοντος που θα ενισχύει τις επενδύσεις, τις κλινικές μελέτες, την καινοτομία, την παραγωγή, τις εξαγωγές και την απασχόληση.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του 9ου Συνεδρίου Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ (Ε.Ε.Φα.Μ.). Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στο επιχειρησιακό μοντέλο στην εποχή της ευρωπαϊκής κρίσης και πρότειναν μια νέου είδους συνεργασία πολιτείας - φαρμακοβιομηχανίας με επίκεντρο τον Ελληνα ασθενή που θα διατρέχεται από πλήρη διαφάνεια, θα επιλύει όλα τα προβλήματα της Υγείας με επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών και θα επιτρέπει την πρόσβαση των Ελλήνων ασθενών σε όλα τα νέα αλλά και παλαιά φάρμακα.

Παράλληλα, σύμφωνα με τους ομιλητές, η πολιτεία οφείλει να αξιολογήσει την προσφορά της φαρμακοβιομηχανίας σε τομείς όπως την καινοτομία, τις επενδύσεις, τις κλινικές μελέτες, την κατάρτιση των στελεχών και των επαγγελματιών Υγείας, την επιχειρηματικότητα, την κοινωνική δράση, να εκτιμήσει την προσφορά των δεκάδων χιλιάδων επιστημόνων που εργάζονται σ' αυτή και να γίνει αρωγός σε συγκεκριμένες επιχειρηματικές προτάσεις, που θα συνεισφέρουν έμπρακτα στην ελληνική οικονομία. Η επιβίωση και η επιχειρηματική επιτυχία προϋποθέτουν ριζικές αλλαγές στις στρατηγικές, τις δομές, τα συστήματα, την κουλτούρα, τις ικανότητες, τις στάσεις και συμπεριφορές των ανθρώπων και των ηγετικών στελεχών, τόνισαν οι ομιλητές και πρόσθεσαν: «Συνεπώς, πρέπει να έχουμε έτοιμους ή να ετοιμάσουμε σχεδιασμούς για να υλοποιούμε όπου είναι αναγκαίο τις κατάλληλες αλλαγές, με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα».


Βραβεία
Στα Αριστεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ, που παραδοσιακά κλείνουν τις εργασίες του Συνεδρίου, βραβεύτηκε η Boehringer Ingelheim σε δύο κατηγορίες, Κύκλος Διαχείρισης Ζωής Προϊόντος για την πρόληψη των θρομβοεμβολικών επεισοδίων και για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ) το αποχρεμπτικό - βλεννολυτικό Bisolvon, ενώ στην κατηγορία για την Ενημέρωση/Ευαισθητοποίηση του Κοινού το Αριστείο έλαβε η εταιρεία MSD για την εκστρατεία ενημέρωσης για την Ηπατίτιδα C.

Στο συνέδριο ανάμεσα στους εισηγητές ήταν ο Νίκος Μανιαδάκης, αναπληρωτής κοσμήτορας, καθηγητής και διευθυντής Τομέα Αρχών Οργάνωσης και Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας, Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, ο Δημήτρης Μπουραντάς, καθηγητής Μάνατζμεντ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο Παναγιώτης Πατεράκης, φαρμακοποιός ΕΟΠΥΥ, Τμήμα Φαρμακευτικής Πολιτικής, Διεύθυνση Φαρμάκου, αλλά και διακεκριμένα στελέχη από τη φαρμακευτική βιομηχανία, όπως οι δύο πρόεδροι του 9ου Συνεδρίου, Κωνσταντίνος Φρουζής πρόεδρος ΣΦΕΕ, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής Novartis και Γεώργιος Βασιλόπουλος, γενικός διευθυντής Galenica, αλλά και ο Δημήτριος Δέμος, πρόεδρος ΠΕΦ & αντιπρόεδρος DEMO και άλλοι.





 Ε. Πετροπούλου, ΗΜΕΡΗΣΙΑ