Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

«Αναδείχθηκε προϊόν της χρονιάς 2014»: Οι νικητές

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014 στο bar-restaurantCash, μέσα σε μία γιορτινή ατμόσφαιρα, η απονομή των βραβείων «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς 2014». Στην τελετή απονομής των βραβείων παρευρέθηκαν πάνω από 150 υψηλόβαθμα στελέχη από τις μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα, καθώς και σημαντικές προσωπικότητες από τον χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και μίλησε ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος,Chief Operating Officer Greece της AB Βασιλόπουλος. Αναγνωρίζοντας την αξία της επένδυσης στην καινοτομία, αλλά και τη δύναμη που πρέπει να έχουν κυρίως οι άνθρωποι του μάρκετινγκ σε ένα πολύ απαιτητικότατο επιχειρηματικό περιβάλλον, αναφέρθηκε στη λάθος -αλλά κατ' ανάγκη- χρησιμοποιούμενη πρακτική των προωθητικών ενεργειών, που έχουν μετατραπεί στο βασικό εργαλείο πώλησης –με ευθύνη, όπως είπε, και των προμηθευτών αλλά και των σούπερ μάρκετ. Όπως αποκάλυψε, μάλιστα, από την άνοιξη η AB Βασιλόπουλος θα αλλάξει στρατηγική στον τομέα των προωθητικών ενεργειών, επενδύοντας σε ουσιαστικές πρακτικές μάρκετινγκ.
Τα γενικά αποτελέσματα της έρευνας αγοράς για φέτος, παρουσίασε η κ. Δέσποινα Δεδεμάδη, Senior Account Executive της tns Icap ενώ σημαντικά στοιχεία σχετικά με τις πωλήσεις των Προϊόντων της Χρονιάς, παρουσίασε ο κ. Παύλος Λαουτάρης, Account Μanager της IRI.
Τα Προϊόντα της Χρονιάς 2014
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΡΟΪΟΝ
Προϊόντα Παιδικής Διατροφής
ΔΕΛΤΑ Smart Γιαούρτια
Χυμοί
Αmita Πορτοκάλι-Μήλο-Καρότο 100% Φυσικός Χυμός Dream Cup & Αmita MotionDream Cup
Προϊόντα Περιποίησης Μαλλιών
Pantene PRO-V Σειρά Δύναμη & Λάμψη
Μη Αλκοολούχα Ποτά
Nestea Πράσινο Τσάι Ροδάκινο
Αφρόλουτρα
Dove Deeply Nourishing
Καθαριστικά για το Σπίτι
Χλωρίνη Klinex Ultra Protection 2lt
Σνακ
Πτι-Μπερ Αλλατίνη με Γεύση Σοκολάτα
Το θεσμό στηρίζουν με την ιδιότητα των χορηγών επικοινωνίας, τα περιοδικά Σέλφ Σέρβις και Marketing Week, το Daily Fax, καθώς και ο όμιλος 24media.gr δίνοντας ώθηση στο θεσμό και στα νικητήρια προϊόντα.
Τα σημαντικά Στοιχεία της IRI για τα «Προϊόντα της Χρονιάς 2013»
Όπως παρουσίασε ο κ. ο κ. Παύλος Λαουτάρης, Account Μanager τηςIRI , τo 2013 η γενικότερη πορεία των FMCG στο κανάλια διανομής των super markets και των hyper markets ήταν φθίνουσα σε αξία 3,6%, ενώ ειδικότερα οι κατηγορίες στις οποίες ανήκαν τα brands που συμμετείχαν στο θεσμό «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς 2013» παρουσίασαν πτώση 3,5%.
Αυτό όμως δεν επηρέασε τα βραβευμένα brands ως «Προϊόν της Χρονιάς», αφού αυτά σημείωσαν αύξηση πωλήσεων σε αξία 10,8%. Πιο συγκεκριμένα, η κατηγορία Health & Beauty σημείωσε το 2013 πτώση 7% σε σχέση με το 2012, ωστόσο το μερίδιο των βραβευθέντων ως «Προϊόν της Χρονιάς» σε αξία, αυξήθηκε από 11,8% σε 12,6%. Στην κατηγορία Household αντίστοιχα, η πτώση της αγοράς στις οποίες απευθύνονταν τα βραβευμένα brands ήταν 4,4%, ωστόσο τα τελευταία είδαν τα μερίδιά τους να αυξάνονται από 3,5% το 2012 σε 6,3% το 2013, πάντα σε αξία. Στην κατηγορία Food & Beverage και στα segments που διαγωνίστηκαν τα συμμετέχοντα brands, το 2012 η πτώση έφτασε το 2,9%, ωστόσο τα μερίδια αγοράς των διακριθέντων brands ως «Προϊόν της Χρονιάς 2013», αυξήθηκαν από 15% το 2012 σε 16,6% το 2013.
Η TNS ICAP και τα ευρήματα της έρευνας
Η TNS ICAP ανέλαβε τη διεξαγωγή της έρευνας «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς» στην Ελλάδα για το 2014, για 6η φορά. Οι στόχοι της έρευνας ήταν αφ' ενός να αναδειχθούν τα πιο καινοτόμα προϊόντα που έχουν λανσαριστεί πρόσφατα και αφ' ετέρου να διερευνήσει τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στην καινοτομία συνολικά, αλλά και ανά προϊοντική κατηγορία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, διαφαίνεται ότι το 29% των Ελλήνων καταναλωτών είναι ανοιχτοί στην καινοτομία και κυρίως οι νεότερες ηλικίες. Όσοι είναι ανοιχτοί στην καινοτομία δίνουν λιγότερη σημασία στο «value for money» από τους υπόλοιπους. Στην πλειοψηφία (81%) αρέσει να δοκιμάζει νέα προϊόντα, αν και το 65% θεωρεί ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα σε νέα και υπάρχοντα προϊόντα. Ταυτόχρονα το 32% θεωρεί ότι δεν υπάρχουν αρκετά νέα προϊόντα, ενώ το 91% δηλώνει ότι διατίθεται να αγοράσει ένα νέο προϊόν αν και εφόσον η τιμή του είναι προσιτή. Τέλος, οι μισοί είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για νέα προϊόντα από τα οποία έχουν μείνει ικανοποιημένοι. Η εκλογή για το «Προϊόν της Χρονιάς» ανά κατηγορία βασίστηκε σε δείκτες ελκυστικότητας και ικανοποίησης των προϊόντων. Αναφορικά με την ικανοποίηση
χρήσης προϊόντος, οι ερωτώμενοι απάντησαν και για τους λόγους ικανοποίησης/μη ικανοποίησης από το καθένα/κατηγορία.
Λίγα λόγια για το θεσμό
Το «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς» είναι ο μοναδικός διεθνής θεσμός, ο οποίος βραβεύει και αναδεικνύει τα πιο καινοτόμα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, μέσω της μεγαλύτερης έρευνας αγοράς για κάθε χώρα όπου πραγματοποιείται. Αυτό που κάνει τη διαφορά και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο Προϊόν της Χρονιάς είναι το γεγονός ότι πρόκειται για το μοναδικό βραβείο που αντανακλά την επιλογή των καταναλωτών στην Ελλάδα με δείγμα -για φέτος- 3.000 ερωτηθέντων.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των Προϊόντων της Χρονιάς, βασίζεται στο γεγονός ότι μπορούν να επικοινωνήσουν στoυς καταναλωτές αυτή τη διάκρισή τους μέσω του λογότυπου σε όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες, και να παρατηρήσουν σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις τους.
Το «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς», ξεκίνησε πριν από 26 χρόνια στην Γαλλία, ενώ σήμερα διεξάγεται με μεγάλη επιτυχία σε 30 χώρες παγκοσμίως, όπως στην Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Η.Π.Α, Ινδία, Βραζιλία και άλλες. Στο θεσμό λαμβάνουν μέρος οι μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων που έχουν λανσάρει νέα και καινοτόμα προϊόντα.
Για την Award Greece
Ο θεσμός διεξάγεται στην Ελλάδα, από την εταιρεία Προώθηση Προϊόντων & Καινοτομίας Award Greece Μον. ΕΠΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία Boussias Communications.