Να μην «σπάσει» από τις αναταράξεις που υφίσταται εξαιτίας της οικονομικής κρίσης προσπαθεί η υαλουργία Γιούλα, ο ελληνικός όμιλος που κινεί διαρκώς το ενδιαφέρον διεθνών οίκων αξιολόγησης όπως η Moody’s και η S&P.
Παρά το χαμηλό προφίλ που διατηρεί εδώ και πολλά χρόνια, στο εξωτερικό είναι ευρέως γνωστή, κατέχει εξέχουσα θέση στην περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης και κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων Ελληνικών επιχειρήσεων στη παραγωγή συσκευασιών με εξαιρετικά υψηλά στάνταρτ για την εξασφάλιση της υγείας των καταναλωτών.
Διαθέτει επτά εργοστάσια σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Ουκρανία και απασχολεί 2.500 εργαζόμενους. Αναψυκτικά, χυμοί, νερό, οινοπνευματώδη, κρασιά, μπύρες, τρόφιμα και φάρμακα συσκευάζονται από την ελληνική υαλουργία και διανέμονται σε σχεδόν 30 χώρες, ενώ τα επιτραπέζια προϊόντα της βρίσκονται σε εκατομμύρια νοικοκυριά και χώρους εστίασης σε όλη την Ευρώπη.
Κύκλοι της διοίκησης αναφέρουν πως παρόλο που η Ελλάδα αντιπροσωπεύει μόνο το 20%-22% του συνολικού τζίρου, εντούτοις οι συναισθηματικοί δεσμοί είναι τέτοιοι που διατηρούν την έδρα της εταιρείας στην Ελλάδα, σε μια περίοδο που οι περισσότεροι όμιλοι πακετάρουν τις βαλίτσες τους για το εξωτερικό.
Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή στο παρελθόν πιάνουμε το νήμα της ΓΙΟΥΛΑ Α.Ε το 1947, όταν και τέθηκε ο θεμέλιος λίθος από τον Κυριάκο και Τάσο Βουλγαράκη, δύο αδέρφια πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία για την εταιρεία που έμελλε να αλλάξει τον ρου της ιστορίας για τον κλάδο της υαλουργίας.
Σήμερα η ΓΙΟΥΛΑ, η μοναδική εταιρεία με εργοστάσιο παραγωγής στην Ελλάδα, διοικείται από τον Ευάγγελο και τον Τάσο Βουλγαράκη, οι οποίοι προέβησαν σε κινήσεις εκσυγχρονισμού και εξωστρέφειας που επέτρεψαν στην εταιρεία το 2011 να αυξήσει την παραγωγή της στα 2 δισεκατομμύρια τεμάχια προϊόντων και να καταγράψει πωλήσεις ύψους 220 εκατ. ευρώ ποσό το οποίο όπως όλα δείχνουν θα διατηρηθεί και στα οικονομικά στοιχεία που ανακοινώνονται για το 2013 τις προσεχείς ημέρες.
Στα θετικά της εταιρείας έρχεται να προστεθεί η αύξηση του ποσοστού της παραγωγής που προέρχεται από ανακυκλωμένο γυαλί με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας καθώς επίσης και η χρήση οργανικών χρωμάτων στις γυάλινες συσκευασίες που έχουν εξωτερική εκτύπωση.
Στη διαδικασία με την οποία το χρησιμοποιημένο μπουκάλι ή το υαλόθραυσμα γίνεται ξανά μπουκάλι, εξοικονομούνται πρώτες ύλες βάρους περίπου 28,000 τόνων -που ισοδυναμούν με περίπου 80 εκατομμύρια τεμάχια / γυάλινες φιάλες- στην Ελλάδα. Τα οφέλη είναι πολλαπλά αφού αυτόματα μειώνεται και ο όγκος των απορριμμάτων που συσσωρεύονται στις χωματερές.
Παράλληλα τα τελευταία χρόνια, η γνωστή υαλουργία προχώρησε στην διακοπή λειτουργίας ενεργοβόρων κλιβάνων παλαιάς τεχνολογίας και αντικατάστασή τους με νέας τεχνολογίας, επιτυγχάνοντας μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 35 % και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 35%.
Παρά την κρίση που μαστίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις τον Απρίλιο του 2011 ο όμιλος ολοκλήρωσε επένδυση στην Ελλάδα 15 εκ ευρώ με ισχυρό αναπτυξιακό και εξαγωγικό προσανατολισμό και εξασφάλισε τις υπάρχουσες 300 θέσεις εργασίας στη χώρα μας για τα επόμενα 12 χρόνια. Νέες επενδύσεις σε επίπεδο πενταετίας είναι στα σκαριά αφού κρίνεται αναγκαία η σταδιακή ανανέωση των φούρνων που έχουν μέγιστη διάρκεια ζωής περίπου 15 χρόνια. Στόχος παραμένει η γυάλινη συσκευασία να γίνεται διαρκώς ελαφρύτερη και ανθεκτικότερη.
Πάντως για την εταιρεία- που ανήκει σε έναν ενεργοβόρο κλάδο- “αγκάθι” εξακολουθεί και παραμένει η βιομηχανική πολιτική που ασκείται με την τιμή του φυσικού αερίου να είναι 80%-100% υψηλότερη συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Για το 2014 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια χρονιά αντίστοιχη με την προηγούμενη, ενώ το 2015 φαίνεται οι προοπτικές να είναι καλύτερες.
Ο όμιλος ΓΙΟΥΛΑ σε αριθμούς
- Πωλήσεις : 220 εκ ευρώ
- Εργοστάσια : 7 (σε 4 χώρες)
- Προσωπικό : 2.500
- Εξαγωγές : 30 χώρες
- Κλίβανοι : 11
- Γραμμές σχηματοδότησης : 37
- Παραγωγή: 600.000 τόνοι
- Παραγωγή: 2 δισεκατομμύρια προϊόντων ( γυάλινες συσκευασίες, επιτραπέζια γυαλικά και φαρμακευτικά είδη από γυαλί)