Σε 17 από τις μεγαλύτερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις θα συμμετάσχει το 2014 η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία κάνει δυναμική είσοδο στην τουριστική αγορά της Ευρώπης και του Ισραήλ, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες στοχευμένα. Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας για το 2014, ύψους 295.000 ευρώ, εγκρίθηκε σήμερα από το περιφερειακό συμβούλιο.
Η Περιφέρεια θα συμμετάσχει σε 17 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Επτά από αυτές διοργανώνονται το Φεβρουάριο. Πρόκειται για τις εκθέσεις σε Τελ Αβίβ, Στοκχόλμη, Βελιγράδι, Άμστερνταμ, Σόφια, Μιλάνο και Βουδαπέστη. Ακολουθούν το Μάρτιο οι εκθέσεις σε Βερολίνο, Μόσχα, Βουκουρέστι και Κίεβο. Το Μάιο η Περιφέρεια θα συμμετάσχει στην έκθεση θρησκευτικού τουρισμού του Ρέγκενσμπουργκ και στην τουριστική έκθεση της Λευκωσίας. Τον Αύγουστο θα συμμετάσχει στην έκθεση του Λέστερ, τον Οκτώβριο στης Αγίας Πετρούπολης και το Νοέμβριο του 2014 στην έκθεση του Λονδίνου και στη Philoxenia της Θεσσαλονίκης.
«Η επιλογή της συμμετοχής στις εκθέσεις έγινε βάσει του ενδιαφέροντος της τουριστικής αγοράς κάθε χώρας και της οδικής και αεροπορικής προσβασιμότητας», είπε ο κ. Γιώργος.
Παράλληλα, σε όλη τη διάρκεια του 2014 θα παραχθεί προωθητικό υλικό (από μπλουζάκια και usb, μέχρι τσάντες, καρφίτσες και θήκες για φορητούς υπολογιστές με τουριστικά λογότυπα της Περιφέρειας). Επίσης, προγραμματίζεται η φιλοξενία δυο δημοσιογραφικών – επαγγελματικών αποστολών, για την προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας σε επαγγελματίες δημοσιογράφους, εξειδικευμένους στα τουριστικά θέματα, από χώρες του εξωτερικού, ώστε να προβάλουν την περιοχή στα μέσα στα οποία εργάζονται. Η πρώτη αποστολή θα γίνει την περίοδο Μαΐου – Ιουνίου και η δεύτερη την καλοκαιρινή – φθινοπωρινή περίοδο.
Προβολή θα γίνει και σε περιοχές της χώρας για εναλλακτικό τουρισμό στην Κεντρική Μακεδονία. Για παράδειγμα θα προβληθούν περιοχές με αναπτυγμένο χειμερινό τουρισμό σε Κρήτη, Ρόδο και άλλες περιοχές της χώρας που δε διαθέτουν ανάλογες δυνατότητες.
Σύμφωνα, πάντως, με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Γιώργο, η εορταστική περίοδος δεν ήταν καλή για τους περισσότερους από τους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής.
Όπως τόνισε, «στις γιορτές δυστυχώς δεν τα πήγε καλά η περιοχή μας. Δεν είχαμε κόσμο σε κανέναν από τους κλασικούς προορισμούς της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Στα χιονοδρομικά δεν είχαμε πολλούς επισκέπτες και δε βοήθησε κι ο καιρός. Κάποια από αυτά δεν άνοιξαν καν, ενώ δεν είχαμε χιόνια. Όμως ούτε στους άλλους προορισμούς όπως της Χαλκιδικής ή της Πιερίας δεν είχαμε κίνηση, κάτι που καταδεικνύει ότι οι πολίτες έχουν περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες για να στηρίξουν τη χειμερινή τουριστική αγορά».
Τ. Τασιούλας, VORIA