Σελίδες

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

Στην εξωστρέφεια επενδύουν τώρα οι ελληνικές επιχειρήσεις

Vivartia

Vivartia
Πολλαπλασιάζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις που παίρνουν την απόφαση να δραστηριοποιηθούν ακόμη πιο δυναμικά στο εξωτερικό, προκειμένου να τονώσουν τις πωλήσεις τους και να αντισταθμίσουν τις απώλειες από την κρίση στο εσωτερικό της χώρας. Παράγοντες της αγοράς επιμένουν στην άποψη ότι με την κατανάλωση στην ελληνική αγορά να παραμένει δέσμια της ύφεσης, η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος και τονίζουν πως όσο η παγκόσμια οικονομία ανακτά τον βηματισμό της και βελτιώνεται η εικόνα της χώρας στις διεθνείς αγορές, τόσο οι ευκαιρίες για τα ελληνικά προϊόντα θα αυξάνονται.

Επισημαίνουν, πάντως, πως οι Έλληνες επιχειρηματίες για να πετύχουν τον σκοπό τους εκτός από νέα κεφάλαια και μεθοδική δουλειά, πρέπει να βρουν τον τρόπο να προσφέρουν καινοτόμες υπηρεσίες σε προσιτές τιμές, καθώς ο ανταγωνισμός από τις πολυεθνικές αλλά και τους ντόπιους παίκτες είναι ιδιαίτερα σκληρός. Η «Η» επέλεξε και παρουσιάζει σήμερα τα σχέδια και τους στόχους που έχουν θέσει έξι ελληνικές επιχειρήσεις από διαφορετικούς κλάδους, οι οποίες είναι έντονα εξωστρεφείς και έχουν τις προοπτικές να διαγράφουν θετική πορεία το 2014.
Chipita
Chipita
Vivartia

Τα Goody's πάνε στο εξωτερικό
Έχοντας εδραιώσει τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ελληνική αγορά, η Vivartia σχεδιάζει να αναπτύξει την εξωστρέφειά της, με στόχο οι διεθνείς πωλήσεις να φθάσουν στο 25% μέσα στην επόμενη διετία. Στο στόχαστρό της είναι η Ανατολική Ευρώπη και οι περιοχές της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, όπου παρά τα προβλήματα υπάρχει έδαφος για τα ελληνικά τρόφιμα. Έτσι, ύστερα από τα καταστήματα Goody's και Everest σε Λευκορωσία, Αλβανία, Κύπρο, Βουλγαρία, Ουγγαρία και Ρουμανία προγραμματίζει μέχρι τον Μάρτιο του 2014 τη λειτουργία 11 ακόμη σημείων σε FYROM, Λιβύη και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ δεν αποκλείει την ανέγερση δεύτερου εργοστασίου στο εξωτερικό μετά από αυτό στο Αμπού Ντάμπι.
Apivita
Apivita
Chipita

Επενδύει σταθερά στην εξωστρέφεια
Η Ινδονησία των 250 εκατομμυρίων κατοίκων και της αυξανόμενης ζήτησης για διεθνή brands αποτελεί τον επόμενο προορισμό της Chipita. Η εταιρεία του γνωστού επιχειρηματία, κ. Σπύρου Θεοδωρόπουλου φαίνεται αποφασισμένη να συνεχίσει την επέκταση σε αγορές που έχουν προοπτικές ανεξάρτητα από το πόσο μακριά βρίσκονται από την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, είναι πολύ κοντά στη λειτουργία εργοστασίου παραγωγής κρουασάν στην Τουρκία (36 χιλιόμετρα μακριά από την Κωνσταντινούπολη) αλλά και στην τοποθέτηση των πρώτων προϊόντων στη γειτονική χώρα. Υπενθυμίζεται πως για τη συγκεκριμένη επένδυση η Chipita διεκδικεί να λάβει δάνειο 10,8 εκατ. ευρώ από τον Οργανισμό IFC, τον επενδυτικό βραχίονα της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Τσάνταλης
Τσάνταλης
Apivita

Βάζει πλώρη για τις αγορές της Ασίας
Τη λειτουργία δέκα νέων καταστημάτων στις αγορές της Ασίας δρομολογεί η Apivita, η οποία ολοκλήρωσε πρόσφατα την κατασκευή των νέων βιοκλιματικών εγκαταστάσεων στο Μαρκόπουλο Αττικής. Ιδιαίτερο βάρος δίνει και στη Μεγάλη Βρετανία, όπου από τον περασμένο Ιούνιο, αποτελεί ένα από τα brand που το Marks and Spencer επέλεξε να συνεργαστεί, προκειμένου να δημιουργήσει ειδικό τμήμα με φυσικά καλλυντικά υψηλής ποιότητας. Στόχος της είναι αυξήσει το ποσοστό του τζίρου που πραγματοποιείται εκτός συνόρων στο 60% μέσα στην επόμενη τριετία από 35% που είναι σήμερα. Στο πλαίσιο αυτό, και με δεδομένο το υψηλό κόστος χρήματος δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να εισάγει τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Καπνοβιομηχανία Καρέλιας
Καπνοβιομηχανία Καρέλιας
Τσάνταλης

Ελληνικό κρασί σε Κίνα και Ρωσία
Στην Κίνα, όπου η κατανάλωση κρασιού σημειώνει θεαματική άνοδο τα τελευταία χρόνια, εστιάζει η οινοποιία Τσάνταλη. Η εταιρεία διαχειρίζεται ήδη ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν κρασιά από τους αμπελώνες του Άγιου Όρους, της Χαλκιδικής, της Ραψάνης και της Μαρώνειας στη Θράκη αλλά και προϊόντα ελληνικού ελαιολάδου. Την ίδια ώρα όμως δίνει έμφαση στις αγορές της Ρωσίας, του Καναδά και της Βραζιλίας, όπου υπάρχει έδαφος για την ανάπτυξη του ελληνικού κρασιού. Για την οικογένεια Τσάνταλη η εξωστρέφεια ήταν στρατηγική επιχειρηματική επιλογή και όχι μέτρο έκτακτης ανάγκης. Κάτι που αποδεικνύει και η ιστορία των εξαγωγών της, οι οποίες ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του 1960.
Δωδώνη
Δωδώνη
Καπνοβιομηχανία Καρέλιας

Με εξωστρέφεια απαντά στην ύφεση
Συνεχή ταξίδια στο εξωτερικό για να προωθήσει νέες εμπορικές συμφωνίες πραγματοποιεί η διοίκηση της Καρέλιας. Θετικό θεωρείται το γεγονός πως το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο πλαίσιο αναμόρφωσης της Κοινοτικής Οδηγίας που διέπει τα προϊόντα καπνού, απέρριψε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κατάργηση των τσιγάρων Slim, κατηγορία στην οποία έχει ισχυρή παρουσία. Η Καρέλιας εξάγει σε περισσότερες από 65 χώρες και πραγματοποιεί το 80% του όγκου των πωλήσεών της στις διεθνείς αγορές. Πέρυσι πούλησε 14,6 δισ. τσιγάρα εκτός Ελλάδας που αποτελεί νέο ρεκόρ, ενώ φέτος προγραμματίζει επενδύσεις 1,9 εκατ. ευρώ.
Δωδώνη

Ενισχύεται με νέα προϊόντα
Στον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα αλλά και στη φέτα, που αποτελεί σταθερή και διαχρονική αξία «ποντάρει» η Δωδώνη για να διατηρήσει το ανοδικό momentum των εξαγωγών της. Η γαλακτοβιομηχανία από την Ηπειρο, η οποία από τον Νοέμβριο του 2012 και μετά από ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό πέρασε στον έλεγχο της Strategic Initiatives, δρομολογεί επενδύσεις ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ για την επέκταση της παραγωγικής δυνατότητας, την ενίσχυση της αποδοτικότητας αλλά και τη δυνατότητα προσφοράς στους καταναλωτές προϊόντων σε ποικιλία συσκευασιών. Η Δωδώνη ιδρύθηκε το 1963 από την Αγροτική Τράπεζα και τις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών της Ηπείρου και σήμερα είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας φέτας.





Γ. Μανέττας, ΗΜΕΡΗΣΙΑ