Σελίδες

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Πράσινη Εβδομάδα του Βερολίνου: μια μεγάλη ευκαιρία για τους Έλληνες παραγωγούς


Δεν υπάρχει καλύτερη ευκαιρία για έναν παραγωγό να δοκιμάσει την απήχηση των προϊόντων του στους καταναλωτές από την Πράσινη Εβδομάδα (17.-26.1.2014). Τετρακόσιες χιλιάδες άνθρωποι επισκέπτονται κάθε χρόνο αυτή τη διεθνή έκθεση. Τους δίνεται η δυνατότητα να γευθούν τρόφιμα, να τα γνωρίσουν, να συζητήσουν με τους παραγωγούς και τέλος ακόμα και να τα αγοράσουν.

Tην ευκαιρία αυτή εξήρε μιλώντας στην Deutsche Welle και ο Έλληνας Υπουργός Αγροτικής Οικονομίας Αθανάσιος Τσαφτάρης:«Η συμμετοχή σε αυτές τις εκθέσεις είναι εργαλείο για την προώθηση των ποιοτικών αγροτικών μας προϊόντων, τη γνωριμία τους με το ευρύ κοινό και τους εμπόρους».

Οι Έλληνες εκθέτες

Μεταξύ των 1650 εκθετών από 70 χώρες του κόσμου, οι 30 έχουν έρθει από την Ελλάδα. Ας σημειωθεί ότι ο αριθμός αυτός είναι κατά πέντε φορές μεγαλύτερος απ΄ ότι τον περασμένο χρόνο, όταν για πρώτη φορά μετά από πολυετή απουσία συμμετείχαν ξανά Έλληνες παραγωγοί. Το ξέσπασμα της κρίσης στην Ελλάδα και η ανάγκη της αναζήτησης νέων αγορών για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα και τρόφιμα, οδήγησε πέρυσι ορισμένους «τολμηρούς» να αναλάβουν το ρίσκο και να έρθουν στο Βερολίνο. Τέτοιοι «τολμηροί» έχουν έρθει και φέτος.

Για παράδειγμα από το Πλωμάρι της Λέσβου ο ελαιοπαραγωγός Σπύρος Αυγήρης με την εταιρεία του The Lesbian Donkey. Είναι η πρώτη χρονιά που παράγει ελαιόλαδο και ήδη έχει επισκεφτεί τρεις εκθέσεις.«Μας ενδιέφερε πάρα πολύ το να πουλήσουμε λιανική γιατί έχουμε μια παρτίδα την οποία θέλουμε να κινήσουμε. Δεν θέλουμε η παρτίδα μας, δηλαδή το λάδι που παράγουμε, να μένει στα χέρια μας. Ελλείψει κάποιου διανομέα στη Γερμανία σκεφθήκαμε ότι θα έρθουμε στην έκθεση προκειμένου να πουλήσουμε την παρτίδα μας οι ίδιοι στον καταναλωτή. Ήρθαμε αποκλειστικά με δικά μας έξοδα.”

Υπό καλύτερες συνθήκες συμμετέχουν στην έκθεση οι παραγωγοί που έχουν έρθει από τον Ευρώτα και τον Λαγκαδά. Για αυτούς οι δήμοι αναλαμβάνουν τα έξοδα του περιπτέρου, που στην περίπτωση των παραγωγών πορτοκαλιών, λαδιού και ζυμαρικών από τον Ευρώτα, είναι δέκα τέσσερις χιλιάδες ευρώ.

Μιλώντας στην Deutsche Welle ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Διαμαντάκος εκφράζει μεν την ικανοποίηση του που στάθηκε δυνατόν να έρθουν παραγωγοί της περιοχής του στην έκθεση και να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στο γερμανικό κοινό, αλλά έχει και ένα παράπονο.«Εγώ θα ήθελα την επόμενη φορά εδώ να συναντήσω πάρα πολλούς Γερμανούς επιχειρηματίες, το επιμελητήριο να έχει φροντίσει γι΄ αυτή την επαφή ούτως ώστε να έρθουμε σε άμεση επαφή με τον Γερμανό επιχειρηματία και τον Βερολινέζο ειδικότερα για να μπορέσουμε να συζητήσουμε για τα προϊόντα μας».

Η δυσκολία να βρεθούν Γερμανοί εμπορικοί συνομιλητές

Φέτος τη διοργάνωση της ελληνικής παρουσίας στην Πράσινη Εβδομάδα ανέλαβε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στην Αθήνα, σε συνεργασία με ένα ελληνικό γραφείο δημοσίων σχέσεων. H χρηματοδότηση προήλθε κυρίως από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Όπως μας διαβεβαίωσε η εκπρόσωπος του επιμελητηρίου, Αθηνά Θεοδωρίδου, πριν από την έκθεση και σε συνεργασία με το εμπορικό τμήμα της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο είχαν απευθυνθεί με φάξ και E-Mail σε ένα μεγάλο αριθμό γερμανικών εταιρειών ώστε να έρθουν στην έκθεση σε απευθείας συνομιλίες με Έλληνες παραγωγούς.Τελικά, όπως αναφέρει η κ. Θεοδωρίδου, κλείστηκαν ραντεβού με τέσσερις γερμανικές εταιρίες.«Μπορεί να φανεί πολύ μικρός ο αριθμός. Για μας είναι όμως πολύ μεγάλος. Οι τέσσερις γερμανικές εταιρίες έχουν έρθει για να συνάψουν σχέσεις με δώδεκα ελληνικές. Εγώ το θεωρώ ως μεγάλο επίτευγμα».

Πιθανώς να πληρώνεται τώρα το τίμημα της ελληνικής απουσίας πολλών χρόνων από την Πράσινη Εβδομάδα. Μια από τις γερμανικές εμπορικές εταιρίες που αξιοποίησε την ευκαιρία να μιλήσει με τους Έλληνες παραγωγούς είναι η Mediterranean Food Experts. Ο εκπρόσωπος της Rudolf Lamla μιλάει για τις επαφές του:«Πήγαν καλά επειδή οι παραγωγοί που έχουν έρθει, γνωρίζουν ότι η γερμανική αγορά είναι μια σημαντική, μεγάλη αλλά και μια σκληρή αγορά όσον αφορά τις τιμές. Αλλά οι συνομιλίες που είχα μαζί τους εδώ ήταν πάρα πολύ καλές».

Το ζητούμενο τώρα είναι πως τον επόμενο χρόνο, στην επόμενη Πράσινη Εβδομάδα, θα μπορέσει να αυξηθεί τόσο η ελληνική συμμετοχή όσο και οι συναντήσεις Ελλήνων παραγωγών με γερμανικές εταιρείες.



DW