Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Η Λουξ ανεβάζει το μερίδιό της


Και επισήμως στη δεύτερη θέση της αγοράς αναψυκτικών με γεύση - εκτός των προϊόντων τύπου cola -, με πανελλαδικό μερίδιο που ανέρχεται πλέον στο 20,8%, σύμφωνα με τις μετρήσεις του διμήνου Αυγούστου - Σεπτεμβρίου 2013, βρίσκεται πλέον η πατρινή βιομηχανία Λουξ ΑΕ των αδελφών Μαρλαφέκα.

Την πρώτη θέση βεβαίως διατηρεί η Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως ΑΕ - Coca Cola, η οποία όμως στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων «απελευθερώνει» μήνα με τον μήνα μερίδιο αγοράς σε όφελος των ανταγωνιστών της και κυρίως της Λουξ. Το μερίδιό της έχει περιοριστεί στο 40,4% στο ίδιο διάστημα από 44,4%, γεγονός που οφείλεται στην προσπάθεια της παραγωγικής της αναδιάρθρωσης με απολύσεις εργαζομένων και κλείσιμο παραγωγικών μονάδων. Και σε μια περίοδο που μεγάλα τμήματα των καταναλωτών έχουν γίνει εξαιρετικά ευαίσθητα σε εργασιακά θέματα που αφορούν πολυεθνικούς ομίλους, η συγκεκριμένη στρατηγική προκαλεί κόστος. Επίσης τα αντίστοιχα μερίδια της Pepsico είναι 10,8% και της ΕΨΑ 5,8%.

Μηδενικός δανεισμός
Παράλληλα η πατρινή επιχείρηση συνεχίζει να διατηρεί το σπουδαίο πλεονέκτημα στη σημερινή συγκυρία, του μηδενικού τραπεζικού δανεισμού, το οποίο χαρακτήρισε «συνειδητή επιχειρηματική επιλογή» ο εκ των ιδιοκτητών της, κ. Γιάννης Μαρλαφέκας, μιλώντας προς «Το Βήμα».

Εν τω μεταξύ ο ίδιος ανέφερε ακόμη ότι εντός του προσεχούς Απριλίου η εταιρεία πρόκειται να «ρίξει» στην αγορά μια νέα σειρά «ολιγοθερμικών προϊόντων», όπως τα αποκάλεσε, χωρίς να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις, σημειώνοντας ωστόσο ότι σκοπεύει να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές τους.

Οπως είναι γνωστό, μια νέα τάση έχει αρχίσει να διαμορφώνεται στην αγορά των αναψυκτικών, η οποία κερδίζει έδαφος. Πρόκειται για τα αναψυκτικά με ελάχιστες ή καθόλου θερμίδες, δεδομένου ότι για την παραγωγή τους η ζάχαρη έχει αντικατασταθεί από τη στέβια. Η πρώτη εταιρεία που τα «λανσάρισε» είναι η ΕΨΑ, η οποία και κέρδισε σημαντικές πωλήσεις. Ως εκ τούτου ο κ. Μαρλαφέκας εκτιμά ότι η Λουξ ΑΕ στη διάρκεια του 2014 πρόκειται να αυξήσει τις πωλήσεις της ίσως και περισσότερο από 10%. Ενώ σχετικά με τις παλαιότερες συζητήσεις που είχαν οι ιδιοκτήτες της Λουξ ΑΕ με ενδιάμεσο την Pepsico, o κ. Μαρλαφέκας είπε πως η συζήτηση «κόπηκε» από την πλευρά του αμερικανικού ομίλου, αν και ο ίδιος είναι διατεθειμένος, εφόσον υπάρξει η δυνατότητα, να συνεχιστούν.

Πωλήσεις ύψους 27 εκατ. ευρώ
Οπως είναι γνωστό, η εταιρεία των αδελφών Μαρλαφέκα στη διάρκεια του 2013 είχε πωλήσεις ύψους 27 εκατ. ευρώ έναντι 24,8 εκατ. ευρώ το 2012, σημειώνοντας αύξηση περίπου 10%, ενώ στη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, δηλαδή στην περίοδο της κρίσης, η εταιρεία κατόρθωσε να αυξήσει τις πωλήσεις της συνολικά κατά 30%. Και βελτίωσε το μερίδιό της περισσότερο από 2 ποσοστιαίες μονάδες.

Επίσης το 2013 τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 2,29 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την εκδήλωση της κρίσης ο κλάδος του χονδρεμπορίου δέχθηκε ισχυρό κλονισμό, με αποτέλεσμα η 3Ε ΑΕ να εγκαταλείψει εκατοντάδες σημεία αγοράς και να περιορίσει τις διευκολύνσεις που του παρείχε. Σε εκείνη τη φάση η Λουξ ΑΕ κινήθηκε ακριβώς αντίστροφα. Αύξησε τα ποσοστά των εκπτώσεων που παρείχε προς το χονδρεμπόριο, στηρίζοντάς το - από 20% στο 30%. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν και το χονδρεμπόριο να τη στηρίξει εφόσον είχε όφελος. Ετσι, χρόνο με τον χρόνο βελτίωσε το μερίδιό της. Και σε διάστημα πέντε χρόνων, με την αγορά συρρικνούμενη, οι αδελφοί Μαρλαφέκα κέρδισαν πωλήσεις περίπου 9 εκατ. ευρώ.



Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus