Η επαγγελματική ζωή αλλάζει για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η κινητή τηλεφωνία και οι ψηφιακές τεχνολογίες επεκτείνονται σε όλο και περισσότερους τομείς της κοινωνίας, των επιχειρήσεων και της ιδιωτικής ζωής, αλλάζοντας τον τρόπο που εργαζόμαστε και το πώς οργανώνεται η εργασία. Καθώς οι άνθρωποι γίνονται πιο κινητικοί, αναμένουν μεγαλύτερη ευελιξίαστην εργασία τους, δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή στο εργασιακό τους περιβάλλον.
Στην έκθεση "Next-Generation Working Life", το Ericsson Networked Society Lab προσπάθησε να ανιχνεύσει αυτές τις αλλαγές και να εντοπίσει τις πιο σημαντικές τάσεις. Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να κατανοήσουμε και να προσαρμοστούμε στις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα. Αλλά ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι οργανισμοί και ποια θα είναι τα οφέλη; Πώς μπορούμε να ευδοκιμήσουμε σε αυτά τα νέα δεδομένα;
Ο Mikael Eriksson Björling, Ειδικός Καταναλωτικών Συμπεριφορών στο Consumer Lab της Ericsson λέει: "Πιστεύουμε ότι οι ΤΠΕ θα είναι βασική κινητήρια δύναμη αυτής της μεταβολής και, για μας ως εταιρεία, είναι σημαντικό να δούμε τις ευκαιρίες που δημιουργούνται και να αποτελέσουμε μέρος αυτής της αλλαγής".
Αυτές είναι οι 8 σημαντικότερες τάσεις που εντοπίζει η μελέτη:
Αναζήτηση Νοήματος
Αντί να εστιάζουμε μόνο στη χρηματική αποζημίωση, τα οφέλη ή τον τίτλο της εργασίας σε μια επαγγελματική κάρτα, γίνεται ακόμη πιο σημαντικό να συνεισφέρουμε στην κοινωνία και να διαδραματίζουμε έναν ουσιαστικό ρόλο.
Από τα Καθήκοντα στις Αποστολές
Η στροφή προς τη δημιουργία αξίας σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή στην επαγγελματική ζωή. Τόσο οι εργοδότες όσο και οι εργαζόμενοι επικεντρώνονται περισσότερο στην πραγματική δημιουργία αξίας και τα τελικά αποτελέσματα παρά στο πού ακριβώς, πότε και με ποιες μεθόδους τελείται η εργασία.
Πολιτιστική Βαρύτητα
Οι άνθρωποι τείνουν να αναζητούν εταιρείες με αυξημένη αίσθηση κοινότητας και εσωτερική κουλτούρα με την οποία μπορούν να ταυτιστούν.
Αμφίδρομη Ευελιξία
Ευέλικτο εργασιακό ωράριο σε συνδυασμό με συνεχή συνδεσιμότητα. Οι άνθρωποι αναμένουν πλέον ευελιξία σύμφωνα με τους δικούς τους όρους.
Κυριαρχία της Πρωτοβουλίας
Οι άνθρωποι αναλαμβάνουν αυτοβούλως περισσότερες προσωπικές ευθύνες για την επίλυση προβλημάτων και την επίτευξη στόχων.
"Ευτυχή Ατυχήματα"
Οργανισμοί και εταιρείες δημιουργούν συνέργειες μεταξύ ατόμων με διαφορετικά υπόβαθρα και ικανότητες ώστε να αυξάνουν τις πιθανότητες για καινοτόμες ιδέες.
Ο Χώρος Συνδιαλλαγής
Τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του χώρου εργασίας μετατοπίζονται από την ταξινόμηση και τον έλεγχο των εργαζομένων στη δημιουργία γόνιμων συνδιαλλαγών. Το περιβάλλον διαμορφώνεται κατά κύριο λόγο ώστε να βελτιστοποιήσει την ποιότητα των διαπροσωπικών ανταλλαγών.
Consumerization
Οι άνθρωποι θέλουν το εργασιακό περιβάλλον να προσαρμόζεται στις προσωπικές τους ανάγκες, με προτιμήσεις και εμπειρίες από την ιδιωτική σφαίρα να εφαρμόζονται στην εργασία.
Τα ευρήματα της παρούσας έκθεσης βασίζονται κυρίως σε πρωτογενή έρευνα. Το Ericsson Networked Society Lab πραγματοποίησε μια δελφική μελέτη μεταξύ διεθνών εμπειρογνωμόνων και ηγετών σκέψης από διάφορους τομείς που σχετίζονται με την επαγγελματική ζωή.
ΕΜΕΑ