Σελίδες

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Τα φημισμένα εσπεριδοειδή της Χίου στην αγορά της Ρωσίας

Οι «μηχανές» παραγωγής και εμφιάλωσης της σύγχρονης βιομηχανικής μονάδας, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει στο νησί της Χίου, δουλεύουν πυρετωδώς, καθώς αυτή την περίοδο επιχειρεί νέο άνοιγμα στην αγορά της Ρωσίας. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, πέραν της ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά, το δίκτυο εξαγωγών της περιλαμβάνει την Ταϊβάν, τη Λιβύη, την Αυστραλία και την αγορά των ΗΠΑ, ενώ διερευνάται διαρκώς η επέκταση σε νέες αγορές-στόχους.

Στην αγορά της Μόσχας ταξιδεύουν αυτές τις μέρες τα προϊόντα της «Χυμοί Χίου», ανοίγοντας μια νέα υποσχόμενη αγορά για την περαιτέρω ανάπτυξη του brand «Κάμπος Χίου», εκτός συνόρων. Ο μαρασμός και η απαξίωση των φημισμένων εσπεριδοειδών του κάμπου της Χίου αποτέλεσαν τον βασικό στόχο δημιουργίας της «Χυμοί Χίου Α.Ε.» που ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2009, ενώ όπως επισημαίνει στην «ΗτΣ» ο Γιάννης Τράνταλης, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας: «Στόχος της εταιρείας είναι να κάνει γνωστά τα μοναδικά χαρακτηριστικά των καρπών του ακριτικού νησιού και να καταξιωθεί εντός και εκτός συνόρων ως η καλύτερη και ποιοτικότερη μάρκα παραγωγής χυμών».

Πέραν της εγχώριας αγοράς, στα σχέδια της διοίκησης περιλαμβάνεται η τοποθέτηση των προϊόντων της εταιρείας στις διεθνείς αγορές, διενεργώντας επαφές με υποψήφιους συνεργάτες -κυρίως ξένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ- ενώ λόγω της υψηλής διατροφικής αξίας, οι χυμοί «Κάμπος Χίου» κερδίζουν επάξια μια θέση στα delicatessen διεθνώς.

«Υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης και προώθησης των χυμών Κάμπος Χίου τόσο στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όσο και στα περίπτερα, τους φούρνους και τα μικρότερα ταχυφαγεία», επισημαίνει ο Γιάννης Τράνταλης, υπογραμμίζοντας πως «η επέκταση στα μικρά σημεία πώλησης είναι κάτι που ενδιαφέρει έντονα την εταιρεία».

Έτσι, σε σύντομο χρονικό διάστημα, πέραν της ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά, το δίκτυο εξαγωγών (πέραν της Ρωσίας) περιλαμβάνει τη Ταϊβάν, τη Λιβύη, την Αυστραλία και την αγορά των ΗΠΑ, ενώ διερευνάται διαρκώς η επέκταση σε νέες αγορές στόχους.

Επανεπενδύοντας
Σύμφωνα με τη διοίκηση, τα περίφημα εσπεριδοειδή του νησιού είχαν χάσει την αίγλη τους εξαιτίας κακοδιαχείρισης αλλά και έλλειψης επιχειρηματικής πρακτικής από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Εσπεριδοκαλλιεργητών Χίου (ΑΣΕΧ), ο οποίος μέχρι τότε μεταποιούσε τα τοπικά εσπεριδοειδή (πορτοκάλι, μανταρίνι Χίου, λεμόνι) σε αναψυκτικά.

Την κατάσταση αυτή ήρθε να αλλάξει η ίδρυση της «Χυμοί Χίου», ύστερα από τη συμφωνία που επετεύχθη με τον ΑΣΕΧ, πείθοντάς τους να επανεπεδύσουν στη γη τους, να μεγαλώσουν την παραγωγή τους και να εκσυγχρονίσουν τις διαδικασίες της. Παρά το γεγονός πως την περίοδο εκείνη η παγκόσμια οικονομική κρίση άρχισε να κάνει την εμφάνισή της στην Ελλάδα, η εταιρεία έθεσε άμεσα σε εφαρμογή ένα αρκετά φιλόδοξο επιχειρηματικό σχέδιο. Το πρώτο σκέλος αφορούσε στον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου χυμών της περιοχής, το οποίο αρχικά ανήκε στη γνωστή οικογένεια εφοπλιστών Χανδρή πριν περιέλθει στην ιδιοκτησία των αγροτών του Κάμπου. Τοποθετήθηκαν τελευταίας τεχνολογίας μηχανές εκχύμωσης καθώς και μηχανές συσκευασίας Tetra Pak.

Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει στον κλάδο την τελευταία δεκαετία, δημιουργώντας δύο χωριστά συγκροτήματα, εκχύμωσης και εμφιάλωσης. Ενώ, με τα πιο προηγμένα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στην αγορά, η εταιρεία εφαρμόζει σύστημα διαχείρισης ποιότητας σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001:2008, εξασφαλίζοντας την παραγωγή ασφαλών προϊόντων.

Ο εφοπλιστής Χανδρής, ο οποίος καταγόταν από τον Κάμπο της Χίου, βλέποντας τη ζήτηση και την ποιότητα την οποία είχαν τα εσπεριδοειδή της Χίου, έφτιαξε μια μικρή μονάδα, όπου παρήγαγε κυρίως μαρμελάδες και συμπυκνωμένο ζαχαρούχο χυμό, τα οποία διέθετε -μαζί με τα φρέσκα φρούτα- κυρίως στα υπερωκεάνια που όργωναν τους ωκεανούς στη δεκαετία του '60. Αργότερα, μεταβίβασε ως δωρεά στην τοπική αγροτική κοινωνία το εργοστάσιο. Τον Σεπτέμβριο του 2010, το όραμα της εταιρείας των ιδρυτών πήρε σάρκα και οστά καθώς οι πρώτοι φυσικοί χυμοί και φρουτοποτά «Κάμπος Χίου» έκαναν το ντεμπούτο τους στην ελληνική αγορά.

Η προσπάθεια συνεχίστηκε και έτσι, τον Ιούνιο του 2011, η γκάμα είχε πλέον ολοκληρωθεί. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε και η τοποθέτηση των προϊόντων στα ράφια των μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ της χώρας καθώς και σε επιλεγμένα αρτοποιεία, καταστήματα delicatessen και άλλα μικρά σημεία.

Success story
  • Η εταιρεία διαθέτει δύο συγκροτήματα, εκ των οποίο μία μονάδα εκχύμωσης και μία εμφιάλωσης
  • Τον Σεπτέμβριο του 2010, οι πρώτοι φυσικοί χυμοί και φρουτοποτά «Κάμπος Χίου» έκαναν το ντεμπούτο τους στην ελληνική αγορά.
  • Τον Ιούνιο του 2011, η γκάμα είχε πλέον ολοκληρωθεί και τοποθετηθεί στα ράφια των μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ
  • Η «Χυμοί Χίου» εφαρμόζει σύστημα διαχείρισης ποιότητας σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001:2008

ΗΜΕΡΗΣΙΑ, Κοσμάς Ζακυνθινός