Το Πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Επωνύμου Ελληνικού Προϊόντος» απέσπασε η εταιρεία Αττική - Πίττας, στα φετινά βραβεία «Made in Greece» που διοργανώθηκαν από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.).
Η διάκριση της «Αττική Μελισσοκομική Εταιρεία - Αλέξανδρος Πίττας ΑΕΒΕ αποτελεί για ακόμη μια φορά, επιβράβευση της πολυετούς πορείας της (85 χρόνια), με σεβασμό στον καταναλωτή, στον εργαζόμενο, στον Έλληνα μελισσοκόμο και στο περιβάλλον προσφέροντας πάντα ελληνικό ποιοτικό φυσικό προϊόν. Τα θεμέλια της επιχείρησης Αττική - Πίττας στην ουσία μπαίνουν το 1928, όταν ο Αλέξανδρος Πίττας, ο τρίτος από τα οκτώ αδέρφια της οικογενείας, ανοίγει ένα κατάστημα στην οδό Σωκράτους που συσκευάζει και εμπορεύεται μέλι. Στη δουλειά ακολούθησε και ο μικρότερος αδερφός του, Παναγιώτης, που ακόμη δεν είχε συμπληρώσει τα 20 χρόνια του. Τα δύο αδέρφια αντιλαμβάνονται τις προοπτικές που ανοίγει η συσκευασία του μελιού στη διάδοση και κατανάλωσή του και προχωρούν σε μια ενέργεια πρωτοποριακή που άλλαξε ριζικά τον μέχρι τότε τρόπο εμπορίας και διακίνησης του μελιού προσφέροντας το ελληνικό μέλι σε μικρές συσκευασίες, με την επωνυμία μέλι Υμηττού Aττική.
Το πρώτο προϊόν ονομάστηκε μέλι Υμηττού Αττική διότι προμηθεύονταν θυμαρίσιο μέλι από τον Υμηττό. Αργότερα οι δύο επιχειρηματίες αγόραζαν θυμαρίσιο μέλι και από άλλες περιοχές της Αττικής, όπως Μεσόγεια, Μάνδρα κ.λπ. Και το μέλι, από μέλι Υμηττού Αττική εξελίχθηκε σε μέλι Αττική τύπου Υμηττού και στη συνέχεια έγινε το γνωστό σε όλους μας μέλι Αττική.
Οι δύο νεόκοποι επιχειρηματίες είχαν ως αρχή να αγοράζουν θυμαρίσιο μέλι από μελισσοκόμους της Ελλάδας, προσπαθώντας πάντα να διατηρούν τη γεύση του μελιού που συσκεύαζαν σταθερή. Κάθε χρόνο πραγματοποιούσαν ταξίδια στους παραγωγούς για την επιλογή των ποιοτήτων του μελιού που αγόραζαν. Όντας εξωστρεφείς επιχειρηματίες αποφασίζουν να εξάγουν ένα μέρος της παραγωγής, ενώ συμμετέχουν στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις αποσπώντας αμέσως, από τη δεκαετία του '30, διακρίσεις και βραβεία.
Η δεκαετία του '50 βρίσκει την Αττική Μελισσοκομική Εταιρεία Αλέξανδρος Πίττας με νέες εγκαταστάσεις στο Περιστέρι και με τριάντα άτομα προσωπικό. Είναι η εποχή που χάρη στην έντονη διαφημιστική καμπάνια και τον εμπλουτισμό της γκάμας της με νέες συσκευασίες, αρχίζει πλέον να ξεφεύγει από τα στενά γεωγραφικά πλαίσια και να αποκτά παρουσία σε όλη σχεδόν την Ελλάδα αλλά και σε νέες αγορές στο εξωτερικό. ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, αλλά και αρκετές χώρες της Μέσης Ανατολής θα γνωρίσουν το ελληνικό μέλι και θα αρχίσουν να απορροφούν ένα σημαντικό μέρος από τους 300 τόνους μελιού που συσκεύαζε ετησίως η εταιρεία.
Τη δεκαετία του '60 το μπλε κουτί Αττική έγινε αναγνωρίσιμο και ευρέως γνωστό, ενώ το Φίνο ανέπτυξε τη δική του ταυτότητα. Το κίτρινο κουτί Φίνο, με το αγοράκι Φίνο στη συσκευασία, έγινε ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά.
Με το πέρασμα του χρόνου, δύο νέα παιδιά, τα παιδιά του Παναγιώτη Πίττα, η Αλεξάνδρα και ο Γιώργος, η δεύτερη γενιά, μαζί με τη θεία τους, Ελένη, χήρα του Αλέξανδρου Πίττα, αναλαμβάνουν τη διοίκηση της εταιρείας με στόχο να διατηρήσουν στην αγορά τα προϊόντα που ήταν ιδιαίτερα αγαπητά στους Έλληνες καταναλωτές.
Ρυθμοί ανάπτυξης
Με τη βοήθεια στελεχών που στήριξαν την εταιρεία στη δύσκολη αυτή περίοδο της δοκιμασίας, τα εμπόδια ξεπεράστηκαν και η εταιρεία άρχισε να αναπτύσσεται με νέους ρυθμούς. Η Αλεξάνδρα Πίττα ανέλαβε τότε το εμπορικό κομμάτι και τις εξαγωγές και ο Γεώργιος Πίττας τους κλάδους της παραγωγής και της επικοινωνίας με τους μελισσοπαραγωγούς. Σήμερα, η Αττική Μελισσοκομική Εταιρεία Αλέξανδρος Πίττας ΑΕΒΕ κυριαρχεί στην ελληνική αγορά, αποτελώντας τη μεγαλύτερη εταιρεία μελιού με εκλεκτές ποικιλίες από 2.000 μελισσοκόμους. Παράλληλα, το τμήμα Εξαγωγών φροντίζει ώστε τα προϊόντα Αττική να βρίσκονται σήμερα σε περισσότερο από 35 χώρες στον πλανήτη, σε Ε.Ε., ΗΠΑ, Καναδά, Μ. Ανατολή, Ιαπωνία κ.ά.
Η γεύση των μελιών έχει διαχρονικά τιμηθεί με τα σημαντικότερα βραβεία γεύσης, με πιο πρόσφατες διακρίσεις αυτές του Διεθνούς Οργανισμού Γεύσης και Ποιότητας, iTQi. Το 2008 και το 2011, το μέλι Αττική έλαβε την ανώτερη διάκριση των τριών αστεριών και το μέλι Φίνο, το 2009 και το 2012, έλαβε τη διάκριση των δύο αστεριών.
Success Story
- Η πρώτη διάκριση της εταιρείας ήταν το 1932 στη Διεθνή Γενική Εμπορική Έκθεση του Λονδίνου.
- Το 1998, πιστοποιήθηκε με ISO 9001 για τις διαδικα-σίες διασφάλισης ποιότητας και το 2007 με ISO 22000.
- Από το 2004 έλαβε δύο φορές τη διάκριση «Committed to Excellence in Europe» του EFQM.
- Το 2009 και το 2012 αποσπά το βραβείο iΤQi, Superior Taste Award 2 αστέρια, για το μέλι Φίνο, International Taste & Quality Institute, στις Βρυξέλλες.
- Το 2013 απέσπασε το βραβείο Επώνυμου Προϊόντος για το Μέλι Αττική, βραβεία Made in Greece, Ελληνική Ακαδημία Marketing (ΕΛΑΜ).
ΗΜΕΡΗΣΙΑ