Σελίδες

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΘΗΝΑ, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ, ΠΕΙΡΑΙΑ, ΠΑΤΡΑ ΚΑΙ ΛΑΡΙΣΑ: Ερχονται τα open mall των μικρών εμπόρων

Μετά τα mall των μεγάλων έρχονται τα open mall των μικρών εμπόρων. Για την ακρίβεια, πρόκειται για τα ανοικτά εμπορικά κέντρα των καταστημάτων που θα βρίσκονται σε παραδοσιακές πιάτσες ή κεντρικούς δρόμους των μεγάλων πόλεων. Αυτά ο καταναλωτής θα τα διακρίνει από την οριοθέτησή τους με διάφορους τρόπους, όπως από έργα που θα ενοποιούν ανοικτούς χώρους με τουλάχιστον 50 καταστήματα και σε μία έκταση ενός τετραγωνικού χιλιομέτρου.
Μέσα στην πόλη 
Εκεί οι πολίτες θα πηγαίνουν για ψώνια ή για να απολαύσουν τον καφέ και το φαγητό τους έχοντας την αίσθηση πως βρίσκονται σε ένα μεγάλο οργανωμένο mall. Με τη μόνη διαφορά ότι αυτό θα είναι ανοικτό και μέσα στην πόλη. Οι επιχειρήσεις θα παρέχουν ειδικές κάρτες πιστότητας για αγορά προϊόντων σε ειδικές τιμές, ή σε χαμηλότερες με τη συγκέντρωση κάποιων πόντων κ.λπ.
Το υπουργείο Ανάπτυξης προχωρεί ίσως και τον επόμενο μήνα στην προκήρυξη κοινοτικού προγράμματος για την κατασκευή των πρώτων πιλοτικών ανοικτών εμπορικών κέντρων. Αυτά θα είναι στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τον Πειραιά, την Πάτρα και τη Λάρισα.
Το πρόγραμμα έχει ετοιμάσει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός και για τα πιλοτικά open mall ο προϋπολογισμός των έργων είναι 1 εκατ. ευρώ.
Η υλοποίηση και συντονισμός των ενεργειών για τη δημιουργία των open mall θα γίνεται από τον οικείο εμπορικό σύλλογο με τη συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων, των καταστημάτων εστίασης, των επιχειρήσεων στάθμευσης, των πολιτιστικών ιδρυμάτων κ.α. της περιοχής αυτής. Αποσκοπεί στο να αναδείξει τα εμπορικά κέντρα των πόλεων, αλλά και τις εμπορικές επιχειρήσεις των ευρύτερων εμπορικών περιοχών, σε ενιαία κέντρα με δυνατότητες που να συνδυάζουν το πολιτιστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία, το αγοραστικό όφελος και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών. Παράλληλα θα συντελέσει στην τόνωση της αγοράς στα εμπορικά κέντρα των πόλεων, στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους, καθώς και στην επανεδραίωσή τους ως ελκυστικούς προορισμούς για αγορές, διασκέδαση και κέρδος, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση των εμπορικών επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνθηκών της οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, οι εμπορικοί σύλλογοι θα χρηματοδοτηθούν ώστε στα ανοικτά εμπορικά κέντρα να αναπτύξουν:

Υποδομές 
Ενέργειες χωροθέτησης και χαρτογράφησης των εμπορικών κέντρων σε συνδυασμό με τη δημιουργία σχετικών υποδομών.
Οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ, π.χ. ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή (loyalty schemes) με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις (στην οποία θα συμμετέχουν εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, παιδότοποι κ.λπ.).
Οργανωμένη και συστηματική προώθηση, προβολή ή επικοινωνία των επιχειρήσεων της εμπορικής περιοχής που συμμετέχουν στη δράση.Δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό όφελος με την ψυχαγωγία, με πολιτιστικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα (π.χ. street events, social events).