Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

Η «Γλυκειά Εστίαση» δίνει προοπτική στα ζαχαροπλαστεία «Χατζή»

Γλυκό τέλος έδωσε η «Γλυκειά Εστίαση Α.Ε.» στα προβλήματα της «Χατζή», μέσα από ένα στρατηγικό σχέδιο που από τη μια κράτησε ζωντανό το παραδοσιακό καφεζαχαροπλαστείο της Θεσσαλονίκης και, από την άλλη, εξασφαλίζει τη σταδιακή εξόφληση των δεδουλευμένων που οφείλονται στους άλλοτε εργαζομένους της επιχείρησης.
Τα ζαχαροπλαστεία, όπως αποδεικνύεται από τις εξελίξεις στον κλάδο, είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στην οικονομική κρίση και στην κατακόρυφη μείωση εισοδημάτων και κατανάλωσης. Την υπόθεση της «Χατζή», με τις κινητοποιήσεις, τις επισχέσεις εργασίας, τους απλήρωτους εργαζόμενους, τη γνωρίζει η πόλη, όπως όμως γνωρίζει και το ιδιαίτερο αυτό ζαχαροπλαστείο, που για δεκαετίες γλύκαινε τους ουρανίσκους των Θεσσαλονικέων με τα σιροπιαστά του και τις πολίτικες γεύσεις του.
Η «Χατζή Α.Ε.», αδρανής σήμερα, ανήκει πλέον στο παρελθόν. Η «Γλυκειά Εστίαση Α.Ε.», που διανύει το δεύτερο ημερολογιακό χρόνο λειτουργίας της, έχει νοικοκυρέψει τα της διαχείρισης των λίγων ζαχαροπλαστείων που έμμειναν να λειτουργούν με το σήμα «Χατζή», ενώ, στραμμένη πλέον στην ανάπτυξη μέσω του franchising, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με επιχειρηματίες της Αθήνας, από τον χώρο της εστίασης, προκειμένου μέχρι τέλος του 2013, να ανοίξει νέο κατάστημα στα βόρεια προάστια, στην Κηφισιά ή την Εκάλη.
Η στρατηγική της εταιρείας, που είναι master franchisee του σήματος «Χατζή», έχει ως στόχο το άνοιγμα ενός ζαχαροπλαστείου στην καρδιά του κέντρου της Θεσσαλονίκης, με διαφοροποιημένο concept που θα βρίσκεται πιο κοντά στο ύφος και τις προτιμήσεις των νέων ηλικιών.
Όπως δε πληροφορείται η Voria.gr, δεν θα αργήσουν να υπάρξουν και εξελίξεις που αφορούν στο εξωτερικό, γιατί τα προϊόντα «Χατζή», μπορούν να παίξουν και εξαγωγικά. Ενδιαφέρον από το εξωτερικό υπάρχει και προοπτικές υπάρχουν.
Η «Χατζή», με έτος ίδρυσης το 1908, μετά το 2006 ακολούθησε μία υπερταχεία πορεία επέκτασης, που επιβάρυνε την εταιρεία με μεγάλα ανοίγματα και, κυρίως, μεγάλα λειτουργικά κόστη. Η κρίση, που εκδηλώθηκε το 2009, τη βρήκε ευάλωτη και από το 2010 πλέον, τη γονάτισε.
Η λύση τελικά βρέθηκε μέσω της master franchisee εταιρείας «Γλυκειά Εστίαση Α.Ε.» που με μετόχους ανθρώπους που αγαπούν το αντικείμενο και προϋπηρεσία στην συγκεκριμένη αγορά, ανέλαβε την συνέχιση της λειτουργίας των καταστημάτων «Χατζή» εκμεταλλευόμενη το ισχυρό brand name.
Από το Φεβρουάριο του 2012, που άρχισε να λειτουργεί, εκτιμάται ότι θα κλείσει την πρώτη υπερδωδεκάμηνη χρήση της (2012-2013), με πωλήσεις που θα φτάσουν τα 3 εκατ. ευρώ. Άλλωστε στο δεκάμηνο του 2012, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 1,3 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν στα 1,7 εκατ. ευρώ μέσα στο τρέχον έτος. Να σημειωθεί ότι πριν έξι μήνες, προστέθηκε και ένα νέο franchisee ζαχαροπλαστείο «Χατζή», στην πλατεία της Νέας Σμύρνης στην Αθήνα.
Τα παραδοσιακά ζαχαροπλαστεία σώθηκαν με αποφασιστικό downsizing, μείωση προσωπικού, μειώσεις στα έξοδα. Το 2009, χρονιά που ξέσπασε με ένταση η κρίση ( μείωση 30% στους τζίρους 2009 και 2010 αντίστοιχα), η εταιρεία λειτουργούσε 7 εταιρικά καταστήματα και 2 με franchising, είχε 130 άτομα προσωπικό, 6 οδηγούς, 6 φορτηγά αυτοκίνητα και μία παραγωγική μονάδα στο Λάκκωμα Χαλκιδικής, που της είχε κοστίσει πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ σε δανειακά κεφάλαια.
Σήμερα, λειτουργούν δύο ζαχαροπλαστεία στη Θεσσαλονίκη, ένα στη Βενιζέλου όπου βρίσκεται και το εργαστήριο, ένα στη Σοφούλη, ενώ στην Αθήνα κρατήθηκε το κατάστημα του Συντάγματος, όπου βρίσκεται και το δεύτερο εργαστήριο για την τροφοδοσία των Αθηνών. Στο δίκτυο αυτό, δεν απασχολούνται περισσότερα από 42 άτομα.
Μέσα από τη «Γλυκειά Εστίαση Α.Ε.», μπόρεσε και διασώθηκε το όνομα και η παράδοση «Χατζή», διασώθηκαν θέσεις εργασίας και, δημιουργήθηκαν προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη στο μέλλον.
Παράλληλα, μετά από συμφωνία που έγινε με τους παλιούς εργαζομένους, αποπληρώνονται σταδιακά οφειλόμενα δεδουλευμένα, αποκαθιστώντας και την ηθική τάξη σε μία αγορά εργασίας όπου η καταπάτηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, είναι καθημερινό φαινόμενο.

voria.gr