Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

"Φρένο" στην άνοδο της ιδιωτικής ετικέτας βάζουν οι προσφορές

Φρένο” στην αλματώδη άνοδο της ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται πως βάζουν – τουλάχιστον προς το παρόν - οι βιομηχανίες επώνυμων προϊόντων με την απόφασή τους να εντείνουν τις προσφορές και να μειώσουν μεσοσταθμικά τις τιμές τους. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο δίμηνο του 2013 υποχώρησαν κατά 5,8% και διαμορφώθηκαν σε 116,1 εκατ. ευρώ από 123,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Μάλιστα, σε ορισμένες βασικές κατηγορίες αγαθών όπως τα μπισκότα (-12,7%), το χαρτί τουαλέτας (-10,4%), οι χυμοί (-7,6%) και τα ζυμαρικά (-7,3%) η πτώση ήταν σημαντική ενώ στον στιγμιαίο καφές ιδιωτικής ετικέτας ξεπέρασε ακόμη και το 30%.
Τα επιτελεία των βιομηχανιών, θα πρέπει να νιώθουν μεγάλη ανακούφιση από την παραπάνω εξέλιξη καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα έβλεπαν τα μερίδια και τις πωλήσεις τους να υποχωρούν προς όφελος της ιδιωτικής ετικέτας. Βέβαια, οι βιομηχανίες επώνυμων προϊόντων επωφελήθηκαν από την στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα και στους Έλληνες παραγωγούς ενώ δεν πρέπει παραβλέπει κανείς το γεγονός πως η υποχώρηση της ιδιωτικής ετικέτας συνδέεται και με την γενικότερη κάμψη της κατανάλωσης στο λιανεμπόριο τροφίμων. “Η επιθετική πολιτική τιμών, ήταν κάτι παραπάνω από αναγκαία για τις βιομηχανίες, προκειμένου να σταματήσουν τις διαρροές πελατών και να ανακτήσουν μέρος από το έδαφος που έχασαν από την ραγδαία άνοδο της ιδιωτικής ετικέτας”, λέει άνθρωπος της αγοράς, τονίζοντας ότι οι καταναλωτές όλο το προηγούμενο διάστημα επέλεγαν σχεδόν...”με κλειστά” μάτια την κατά πολύ φθηνότερη ιδιωτική ετικέτα, χωρίς να πολυενδιαφέρονται για την ποιότητά της. 
Στην ίδια γραμμή, όπως όλα δείχνουν, προτίθενται να βαδίσουν το επόμενο διάστημα οι βιομηχανίες καθώς η πτώση της κατανάλωσης αλλά και ο σκληρός ανταγωνισμός δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμό. Με δεδομένη και την πρόθεση των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ να επενδύσουν και να εμπλουτίσουν την ιδιωτική ετικέτα με νέους κωδικούς, καθώς είναι μια κατηγορία που αποφέρει σημαντικά κέρδη στα ταμεία τους, ο “πόλεμος τιμών” προβλέπεται αρκετά σκληρός μεταξύ των δυο πλευρών. 

Πρωταγωνιστές 
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι σε ορισμένες κατηγορίες όπως στο χαρτί τουαλέτας και στην κατεψυγμένη ζύμη η ιδιωτική ετικέτα έχει εδραιώσει την παρουσία της, ως ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης ενώ σε άλλες όπως στα συσκευασμένα αλλαντικά και στις σοκολάτες συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πρωταγωνιστές με υψηλά μερίδια αγοράς. Τέλος, υπάρχουν κατηγορίες όπως τα τυροκομικά και τα γαλακτοκομικά συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά. Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με στοιχεία της Nielsen στο πρώτο δίμηνο του 2013, οι πωλήσεις του γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 10% και ανήλθαν σε 7,6 εκατ. Ευρώ ενώ οι πωλήσεις του γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας ενισχύθηκαν κατά 4,6% και έφθασαν στα 2,5 εκατ. ευρώ.