Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Σε προσφορές επικεντρώνονται τα σουπερμάρκετ

Στην ενίσχυση των προωθητικών τους ενεργειών, που πλέον πραγματοποιούνται σε μόνιμη βάση, επικεντρώνονται οι αλυσίδες σουπερμάρκετ, προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές και κατ' επέκταση να διατηρήσουν ή και να ενισχύσουν τα μερίδιά τους. Ταυτόχρονα, προωθούν καινοτόμες ενέργειες, όπως την αλλαγή του υφιστάμενου καθεστώτος στον θεσμό του franchise. 
Η αρχή έγινε από τον όμιλο Μαρινόπουλου, ο οποίος προχωρεί στην παραχώρηση, σε υποψήφιους συνεργάτες -franchisees, της χρήσης και εκμετάλλευσης εταιρικών καταστημάτων του, με τον διακριτικό τίτλο «Carrefour Express». Ενα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του νέου μοντέλου franchise, που υλοποιεί η Μαρινόπουλος, είναι ότι στις οικονομικές υποχρεώσεις του εκάστοτε franchisee περιλαμβάνονται μόνο η κάλυψη των παραγγελιών που διενεργεί για τα προς πώληση προϊόντα, όπως και των πάγιων εξόδων αλλά και η διατήρηση των θέσεων εργασίας του καταστήματος, ενώ για την είσοδό του στο δίκτυο της αλυσίδας το προς επένδυση κεφάλαιο και τα δικαιώματα εισόδου είναι μηδενικό. 

ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ 
Η Μαρινόπουλος ΑΕ, σύμφωνα με τη διοίκησή της, θα κινηθεί το 2013 σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, με στόχο να διατηρήσει την πρώτη θέση την οποία κατέχει εδώ και χρόνια στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Το 2013 αναμένεται ότι θα αποτελέσει χρονιά ανάπτυξης για τον όμιλο, με σημαντικές επενδύσεις εντός κι εκτός συνόρων, στο δίκτυο αλλά και τις τιμές, όπου η Μαρινόπουλος ΑΕ θα επιμείνει στην άσκηση επιθετικής πολιτικής. Ηδη από πέρυσι κι έως και το τέλος του 2014 ο όμιλος έχει δρομολογήσει επενδύσεις συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό που κατά το ήμισυ θα διατεθεί για τους πελάτες με μειώσεις τιμών σε μία ευρεία γκάμα αγαθών καθημερινής ανάγκης, ενώ τα υπόλοιπα θα απορροφηθούν από το δίκτυο πωλήσεων. Αυτές τις ημέρες η Μαρινόπουλος «τρέχει» το πρόγραμμα προσφορών «1+1 δώρο». 

ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ 
Την πολιτική των έντονων προσφορών θα συνεχίσει και η ΑΒ Βασιλόπουλος, με στόχο να ενισχύσει το μερίδιό της, «φλερτάροντας» ήδη από πέρυσι με την πρώτη θέση της αγοράς. Παράλληλα, η ΑΒ - που αυτό το διάστημα τρέχει το πρόγραμμα «74 ημέρες κερδίζετε πολύ» - συνεχίζει να επενδύει στην επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της, δαπανώντας περίπου 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Παρά τη γενικότερη κάμψη της κατανάλωσης, η ΑΒ συνεχίζει να αυξάνει τις πωλήσεις της και να διευρύνει το μερίδιό της έναντι των βασικών ανταγωνιστών της (υπολογίζεται ότι ανέρχεται πλέον στο 22%). 
Καθώς το επόμενο διάστημα αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις όσον αφορά στις εξαγορές και συγχωνεύσεις στο εγχώριο λιανεμπόριο, η ΑΒ θα επιδιώξει να εκμεταλλευτεί όποιες ευκαιρίες παρουσιαστούν, υπό την προϋπόθεση να συμβάλουν καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξή της επί ελληνικού εδάφους. Η ΑΒ Βασιλόπουλος πραγματοποιεί μία συστηματική προσπάθεια να προστεθούν ακόμη περισσότερα ελληνικά προϊόντα στα ράφια των καταστημάτων της, με έμφαση στα προϊόντα τροφίμων από Ελληνες παραγωγούς. Μάλιστα, 3.000 τέτοια προϊόντα εξάγονται μέσω του διεθνούς δικτύου του ομίλου Delhaize, γνωρίζοντας την αναγνώριση σε πολλές αγορές εκτός συνόρων. Μεταξύ 2010 και 2011 οι εξαγωγές της ΑΒ αυξήθηκαν κατά 65,5%. 

ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ 
Προωθητικές ενέργειες, επιθετικές κινήσεις και σημαντικές μειώσεις τιμών θα υλοποιήσει και το 2013 η Βερόπουλος, η οποία στοχεύοντας στη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητάς της και την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της έχει δρομολογήσει επενδύσεις ύψους 32 εκατ. ευρώ για το τρέχον έτος. Τα 7 εκατ. εξ αυτών αφορούν επενδύσεις σε επικοινωνία και μάρκετινγκ και τα υπόλοιπα 25 σε μειώσεις τιμών σε εκατοντάδες προϊόντα, μέσω προωθητικών ενεργειών, όπως το «ΥπεύΦΘΗΝΑ», που αφορά στη μείωση τιμών σε εκατοντάδες βασικά επώνυμα προϊόντα. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη, από την περυσινή χρονιά, η αλυσίδα προχώρησε σε σημαντική μείωση των αποθεμάτων, της τάξης του 17%, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω τη ρευστότητά της. Ανοδικά κινούνται οι πωλήσεις του ομίλου στη Σερβία, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα ο ρυθμός ανάπτυξης εκτιμάται ότι θα επιταχυνθεί περαιτέρω. Θετικά είναι τα μηνύματα και από την ΠΓΔΜ, όπου οι πωλήσεις κινούνται επίσης ανοδικά. Σημειώνεται ότι εκτός Ελλάδας, ο όμιλος διαθέτει 10 καταστήματα στην ΠΓΔΜ με την επωνυμία Vero και 5 Hyper Market στη Σερβία με την επωνυμία Super Vero. 

MY MARKET 
Περισσότερα από 3 εκατ. ευρώ επενδύει κάθε χρόνο σε μειώσεις τιμών σε εκατοντάδες αγαθά πρώτης ανάγκης, η αλυσίδα My Market του ομίλου Metro. Το 2012 η εταιρεία άνοιξε 10 νέα σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και πραγματοποίησε μία μεταστέγαση. Η δυναμική επένδυση σε νέα σημεία, βασισμένη σε έναν σωστό σχεδιασμό ανάπτυξης και όραμα για το μέλλον, αποτελεί στρατηγική επιλογή αντίδρασης στην κρίση για τη διοίκηση του ομίλου Metro (My Market). Τα τελευταία χρόνια το πρόγραμμα ανάπτυξης έχει ενταθεί και το ύψος των επενδύσεων έχει αυξηθεί στο ποσό των 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων από το 2008 έως και το τέλος του 2012 εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 180 εκατ. ευρώ, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός του ομίλου είναι ελάχιστος. Τα τελευταία χρόνια ο όμιλος επενδύει συστηματικά στη μείωση των τιμών σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων. 

ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ 
Η διατήρηση και η ενίσχυση της θέσης της στην αγορά έναντι του ανταγωνισμού αποτελούν βασική επιδίωξη για τον όμιλο Σκλαβενίτη. Ο όμιλος ακολουθεί σταθερά επιθετική πολιτική τιμών, η οποία περιλαμβάνει έντονες προσφορές στα επώνυμα είδη, καθώς και στην ιδιωτική ετικέτα. Σημειώνεται ότι τα private label του Σκλαβενίτη αποτελούν σήμερα το 10% του συνολικού του τζίρου. Το 2012 η εταιρεία ενίσχυσε το δίκτυό της με τρία καταστήματα, στο Καματερό, στη Βάρκιζα και τον Αγιο Αντώνιο στο Περιστέρι, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι ο επενδυτικός της σχεδιασμός περιλαμβάνει για το 2013 τη λειτουργία τεσσάρων ακόμη νέων σημείων. 
Το δίκτυό της αριθμεί σήμερα συνολικά 86 καταστήματα, εκ των οποίων τα τρία είναι hypermarket. Σημειώνεται ότι η Σκλαβενίτης αποτελεί την εταιρεία που «απορρόφησε» μεγάλο αριθμό καταστημάτων της Ατλάντικ, ενισχύοντας το δίκτυό της και τη θέση της στην αγορά, ενώ σχεδιάζει τη λειτουργία και νέων καταστημάτων εντός του έτους.