Τις «δέκα καλύτερες επιχειρηματικές ευκαιρίες για το 2013» παρουσίασε η εταιρεία Global Greece - International Business Projects. Σε σχετικό ενημερωτικό έγγραφο της Global Greece που υπογράφει ο Μπάμπης Φιλαδαρλής MBA, MIEx., DipM, σημειώνεται ότι "ο πιο σίγουρος τρόπος για να βγάλει κάποιος χρήματα, είναι, όπως πάντα, να καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς".
Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών της εταιρείας Συμβούλων, οι επιχειρηματικές δραστηριότητες με τις μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας για τη χρονιά που έρχεται διακρίνονται στους παρακάτω κλάδους:
1. Εξαγωγική Ανάπτυξη: Υπάρχουν πολλές δυνατότητες ανεκμετάλλευτες και πολλά προϊόντα με αυξημένη ζήτηση στο εξωτερικό. Με μεγαλύτερη προσοχή στις ανάγκες των ξένων αγοραστών και με συνεργασία παραγωγών συμπληρωματικών προϊόντων, οι εξαγωγές πολλών ελληνικών προϊόντων μπορούν να απογειωθούν.
2. Υπηρεσίες Μετακίνησης και Φροντίδας Ηλικιωμένων: Από απλές υπηρεσίες μεταφοράς ή νοσοκόμων, έως φροντίδα για το φαγητό, την φροντίδα των ρούχων, τις υπηρεσίας delivery των super market, το καθάρισμα του σπιτιού, έως το άνοιγμα του δικού σας «σπιτιού φροντίδας ηλικιωμένων» υπάρχουν δεκάδες εξειδικευμένες ανάγκες που ζητούν λύσεις.
3. Υπηρεσίες καθαριότητας και επισκευής: Εκτός από την παροχή υπηρεσίας καθαριότητας και επισκευής σε ιδιώτες υπάρχει και ο τομέας των γραφείων και βιομηχανικών κτιρίων ενώ οι τσαγκάρηδες, μοδίστρες, μαραγκοί, ταπετσιέρηδες κλπ. εκτιμάται ότι θα ζήσουν μια νέα περίοδο άνθησης.
4. Τουρισμός για λίγους: Υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες με εξειδικευμένες ανάγκες που ψάχνουν για κατάλληλα, ξενοδοχεία, τουριστικά προγράμματα ή υποστήριξη αλλά εξειδικευμένες προσφερόμενες τουριστικές υπηρεσίας στην χώρα μας είναι ελάχιστες. Τουρισμός για ηλικιωμένους, για διαβητικούς, για ζευγάρια με μικρά παιδιά, ή για ζευγάρια που δεν θέλουν γύρω τους παιδιά. Τουρισμός για άτομα με συγκεκριμένα χόμπι ή συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Υπάρχουν πολλές επιλογές για να υπάρξει διαφοροποίηση στον ανταγωνισμό.
5. Πωλήσεις και επισκευές για σκούτερ και ποδήλατα: Πωλήσεις, ενοικιάσεις, συντηρήσεις, βαφή ή ανανέωση εμφάνισης, ανταλλακτικά, φύλαξη είναι μερικές μόνο από τις επιχειρηματικές ιδέες που σχετίζονται με τα σκούτερ και τα ποδήλατα. Νέες μορφές με ηλεκτροκινητήρες ή μικτή χρήση θα ζητούνται όλο και περισσότερο.
6. Υπηρεσίες Κηπουρικής: Εγκαταστάσεις, αναβαθμίσεις αλλά και συντηρήσεις κήπων δημιουργούν πολλές ευκαιρίες για εξειδικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Ενδεικτικά αναφέρονται περιπτώσεις όπως οι μικροί κήποι, τα συστήματα αυτόματου ποτίσματος, η συντήρηση, τα μικρά θερμοκήπια, τα οικολογικά παρασιτοκτόνα, οι μικρές ποικιλίες φυτών με βασικά βότανα ή λαχανικά, η κατασκευή και συντήρηση μικρών οικιακών λαχανόκηπων και οι κατασκευές παρτεριών για σχετική χρήση σε μπαλκόνια ή ταράτσες.
7. Πράσινη Ενέργεια και Ανάπτυξη: Οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας αναπτύσσονται διαρκώς. Παραγωγή και εξοικονόμηση ενέργειας, ανακύκλωση, αγορά και χρήση φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων, τεχνικές κομποστοποίησης, τεχνολογίες μείωσης κατανάλωσης ενέργειας. Σε όλους τους κλάδους υπάρχουν μεθόδοι ή προϊόντα που δίνουν στους αγοραστές, μια πιο οικολογική πρόταση.
8. Επιστροφή στο Σπίτι και Ανακαινίσεις Χώρων: Όσο η ζωή δυσκολεύει τόσο το ενδιαφέρον για ποιότητα ζωής στο σπίτι θα αυξάνει. Χιλιάδες προϊόντα, χρηστικά εργαλεία, διακοσμητικά στοιχεία, συναρμολογήσεις και κατασκευές συνδέονται με αυτή την ανάγκη. Η επιθυμία για χώρους ζεστούς ασφαλείς και όμορφους, για λίγες ώρες ηρεμίας και ξεγνοιασιάς, ξαναμπαίνουν στην ζωή μας. Οι μεγαλύτερες ανακαινίσεις αναμένονται να γίνουν σε σχέση με την θερμομόνωση.
9. Delivery Ζεστών Γευμάτων: Το junk food χάνει έδαφος και την θέση του παίρνει το παραδοσιακό μαγειρευτό, «μαμαδίστικο» φαγητό. Οι ώρες εργασίας έχουν αυξηθεί και η ανάγκη για ένα σπιτικό ζεστό γεύμα αυξάνεται αντίστοιχα. Οι υπηρεσίες προετοιμασίας και κατ' οίκον παράδοσης ζεστών γευμάτων θα αυξηθούν. Ιδιαίτερα σε περιοχές με πολλές επιχειρήσεις οι προοπτικές είναι πολύ μεγάλες.
10. Κατ' οίκον Υπηρεσίες Κομμωτηρίου και Αισθητικής: Παρά την κρίση υπάρχει ζήτηση για θέματα εμφάνισης, ομορφιάς και βελτίωσης της ποιότητας ζωής και υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για κατ' οίκον παράδοση, σχετικών, προϊόντων και υπηρεσιών. Η τάση συνηγορεί στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς.