Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017

Η επαγγελματική σου ταυτότητα, είναι αυτό που οι άλλοι λένε για εσένα όταν δεν είσαι παρών

Το όνομα σου και το σήμα σου αποτελούν περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να λειτουργήσουν σαν ένας ζωντανός οργανισμός. Εάν χτίσεις την μάρκα σου σωστά, οι άνθρωποι θα σκέφτονται και θα μιλούν για σένα διαρκώς. Η επαγγελματική σου ταυτότητα θα σου φέρει πελάτες και έσοδα ακόμα και όταν δεν εργάζεσαι.

Εμπορικό σήμα είναι μια υπόσχεση που πρέπει να τηρείται

Το εμπορικό σήμα είναι ένα σύμβολο που εγγυάται μια ιδιαίτερη εμπειρία. Θα πρέπει να χτίσεις μια ξεκάθαρη προσωπικότητα για την μάρκα σου και να την διατηρήσεις. Είναι η συνολική προσωπικότητα που καθορίζει την θέση της μάρκας σου στην αγορά, παρά η οποιαδήποτε ασήμαντη διαφορά του προϊόντος.

Το κλειδί για να χτίσεις το όνομα σου είναι να γνωρίζεις τον εαυτό σου

Μια ισχυρή επαγγελματική ταυτότητα θα σε κάνει να ξεχωρίζεις στα μάτια όσων θέλουν αυτά που έχεις να τους προσφέρεις. Αν η ταυτότητα σου τους ελκύει τότε θα διαλέξουν εσένα. Πίσω από το όνομα σου πρέπει να κρύβεται μια ιστορία γιατί ως γνωστόν «Τα γεγονότα μιλούν αλλά οι ιστορίες πουλούν».

Το πρώτο βήμα είναι να εντοπίσεις τις αξίες σου

To δεύτερο βήμα είναι να τις προβάλλεις. Οι ισχυρότερες ταυτότητες χτίζονται από ανθρώπους οι οποίοι κάνουν αυτό που αγαπούν σε ένα περιβάλλον που είναι συμβατό με τις αξίες τους. Τα ταλέντα σου είναι το υπόβαθρο πάνω στο οποίο χτίζεται η επαγγελματική σου ταυτότητα. Οι αξίες σου είναι τα θεμέλια.

Η αφετηρία είναι να έχεις έναν σκοπό

To επαγγελματικό σου όνομα πρέπει να προβάλει τον σκοπό σου στον υπόλοιπο κόσμο. Η συνεχής δημοτικότητα της επιχείρησης σου εξαρτάται από την δημιουργία, την καλλιέργεια και την συνεχή επαναδιατύπωση μια μοναδικής και χαρακτηριστικής ταυτότητας ή «ερμηνείας». Ο στόχος σου πρέπει να είναι αυθεντικός, περιεκτικός και αξέχαστος.

Οι επιτυχημένες πολυτελείς μάρκες συνδυάζουν δύο χαρακτηριστικά

Την κληρονομιά και την μοντέρνα εμφάνιση. Μην σταματάς να βελτιώνεις αυτό το οποίο κάνεις. Η δουλειά σου θα πρέπει να είναι άριστης ποιότητας, ξεχωριστή, σύμφωνη με τις αξίες και τον σκοπό σου και πολύτιμη για τους ανθρώπους που εξυπηρετείς. Αν επικεντρωθείς στο να εξυπηρετείς τους ανθρώπους και όχι να προσπαθείς να κερδίσεις κάτι από αυτούς, μόνο καλά πράγματα θα συμβούν. Όταν ωφελείται ο πελάτης σου ωφελείσαι και εσύ. Η στάση σου επηρεάζει την συμπεριφορά σου, η οποία είναι στοιχείο της εταιρικής σου ταυτότητας.

Το εμπορικό σου σήμα πρέπει να έχει ισχυρή παρουσία

Θα πρέπει να εκφράζει ότι αποδέχεσαι το παρόν και στοχεύεις στο μέλλον. Πάνω από όλα πρέπει να δείχνει ότι είσαι αυθεντικός. Ο σχεδιασμός της επαγγελματικής σου κάρτας καλό είναι να προβάλλει την ταυτότητα της επιχείρησης σου. Επίσης πρέπει να δίνει σαφής πληροφορίες για το ποιος είσαι και τι είναι αυτό το οποίο κάνεις.

Όπως λέει και ο ιδρυτής της Amazon, Jeff Bezos

«Η επαγγελματική σου ταυτότητα, είναι αυτό που οι άλλοι λένε για εσένα όταν δεν είσαι παρών». Δεν έχει σημασία μόνο ποιους γνωρίζεις εσύ αλλά ποιοι γνωρίζουν εσένα. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν διαχειρίζονται επιτυχώς την επαγγελματική τους ταυτότητα. Κάθε ευκαιρία ξεκινά με μία σχέση. Και η σχέση σου με τους πελάτες σου είναι η πιο σημαντική.

Χρησιμοποίησε την ιστοσελίδα σου και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

για να μεταδώσεις την εικόνα του brand σου. Όπως είπε και ο θεωρητικός της επικοινωνίας Marshall McLuhan «Το μέσο είναι το μήνυμα». Η μορφή του κάθε μέσου ενσωματώνεται στο μήνυμα και επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο δέχεται κανείς αυτό το μήνυμα.

Η δημοσιότητα είναι καλή μόνο όταν συνάδει με τον σκοπό σου

Όπως είπε και ο Andy Milligan «Μόλις οι άνθρωποι γνωρίσουν μια μάρκα και τους αρέσει, αυτή αποκτά και την δυνατότητα να τους προσφέρει κάτι άλλο. Ίσως ένα διαφορετικό είδος προϊόντος, το οποίο όμως θα έχει ομοιότητες στην μορφή, στην λειτουργία ή στην συναισθηματική απήχηση με το ήδη γνωστό προϊόν». Είναι προτιμότερο να επεκτείνεις την ταυτότητα σου σε τομείς που είσαι αξιόπιστος ή που μπορείς να γίνεις αξιόπιστος γρήγορα.

Ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσεις την επιχείρηση σου είναι με μία σωστή επαγγελματική ταυτότητα. Απευθύνσου σε ειδικούς που μπορούν να σε βοηθήσουν στα πρώτα σου βήματα.



Βιβλιογραφία: John Purkiss & David Royston-Lee, Brand You




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου