Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2016

Μάρκετινγκ: πόσο απαραίτητο είναι στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις;


Το μάρκετινγκ δεν είναι πραγματικά τόσο περίπλοκο όσο φαίνεται. Αυτό που είναι συνήθως περίπλοκο είναι ο τρόπος με τον οποίο το προσεγγίζουν ορισμένοι «ειδικοί του μάρκετινγκ», ιδιαίτερα στο διαδίκτυο, ενώ θα χαρακτήριζα απογοητευτικό και τον τρόπο με τον οποίο το αντιλαμβάνονται κάποιοι επιχειρηματίες.

Το μάρκετινγκ στην πραγματικότητα είναι απλώς μια διαδικασία, και ως τέτοια δεν είναι καθόλου διαφορετική από τις άλλες διαδικασίες που απαιτούνται για τη λειτουργία μιας επιχείρησης. Όπως κάθε διαδικασία απαιτεί έλεγχο, θέτει προτεραιότητες, δημιουργεί την υποχρέωση λογοδοσίας καθώς και έναν τρόπο για να μετρηθεί. Αυτά αρκούν για να θεωρηθεί επιτυχημένη.

Στη συνέχεια, και λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις τις τεχνολογίας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι σήμερα μια ολοκληρωμένη διαδικασία μάρκετινγκ για οποιαδήποτε επιχείρηση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μικρομεσαία, πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα επτά βασικά στάδια:

1. Καταγραφή συγκεκριμένων στόχων και δημιουργία επακριβώς καθορισμένης στρατηγικής

2. Ανάπτυξη μια τακτικής επικεντρωμένης στο επιχειρηματικό σας μοντέλο που θα εμπεριέχει τρία βασικά στοιχεία: την πληροφόρηση, την εκπαίδευση και την πώληση

3. Ανάρτηση περιεχομένου που «εκπαιδεύει» τους δυνητικούς σας πελάτες

4. Απόκτηση μια ολοκληρωμένης παρουσίας off και on line

5. Απόκτηση αναγνωρισιμότητας

6. Καθοδήγηση μέσω της επαναλαμβανόμενης θετικής εμπειρίας των πελατών σας

7. Συνεχής επανάληψη αυτής της διαδικασίας στην καθημερινή σας ζωή, αφού στην πραγματικότητα δεν τελειώνει ποτέ, απλώς λειτουργεί ξανά από την αρχή κάθε φορά.

Το να καταγράψεις τους συγκεκριμένους στόχους σου και να δημιουργήσεις επακριβώς μια στρατηγική για να τους επιτύχεις, αποτελεί, χωρίς αμφιβολία, το πιο κρίσιμο βήμα. Οι στόχοι πρέπει να προσδιοριστούν πριν από τη στρατηγική και η στρατηγική πρέπει να προηγείται οποιασδήποτε τακτικής. Πρέπει να μπορείτε να ορίσετε συγκεκριμένα τα αποτελέσματα που θέλετε να επιτύχετε. Πρέπει το μάρκετινγκ να υποστηρίζει συνολικά τους επιχειρηματικούς σας στόχους. Πρέπει να προσδιορίσετε το προφίλ του ιδανικού για σας πελάτη. Και κυρίως πρέπει να ανακαλύψετε ή να δημιουργήσετε κάποιον τρόπο με τον οποίο η επιχείρησή σας θα είναι μοναδική και διαφορετική. Ειδάλλως, θα ανταγωνίζεστε μόνο σε επίπεδο τιμών και θα αγωνίζεστε να ξεχωρίσετε χωρίς μεγάλη πιθανότητα επιτυχίας.

Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει αυτό που αποκαλείται I.E.S. (information-education-selling) Touchpoints Marketing. Μέσω αυτής της απλής διαδικασίας θα προβάλετε την επιχείρησή σας περνώντας από την ενημέρωση, στην εκπαίδευση και την πώληση. Το μυστικό εδώ είναι να επικεντρωθείτε στην ικανοποίηση των πελατών σας, οι οποίοι θα είναι πρόθυμοι να αγοράσουν περισσότερα από σας και να ενημερώσουν και άλλους σχετικά με σας.

Η δημοσίευση κάποιας μορφής εκπαιδευτικού περιεχομένου είναι πλέον απαραίτητη.

Μέσω του know-like-trust, το περιεχόμενο που αναρτάτε θα γίνει το ίδιο σημαντικό όσο και το λογότυπο σας όχι μόνο για να κερδίσετε αναγνωρισιμότητα αλλά και εμπιστοσύνη από την πλευρά των πελατών σας. Σε αυτό το βήμα πρέπει να σχεδιάσετε το online περιεχόμενο σας έχοντας κατά νου πολύ συγκεκριμένους στόχους. Το ζητούμενο δεν είναι περισσότερο περιεχόμενο, αλλά το σωστό περιεχόμενο, που παραδίδεται στο σωστό άτομο, τη σωστή στιγμή.

Δημιουργήστε μια ολοκληρωμένη online και offline παρουσία. Η ολοκλήρωση είναι απαραίτητη για την επιτυχία. Είναι αυτό που κάνει το email μάρκετινγκ αποδοτικό ή τη διαφήμιση αποτελεσματική. Μέχρι να αντιμετωπίσετε την online και offline παρουσία σας ως ένα ενιαίο σύνολο θα συνεχίσετε να πέφτετε θύματα της τακτικής κάθε λίγο και λιγάκι.

Κάθε απόφαση σχετικά με το τι πρέπει να κάνετε στο Twitter ή το Facebook καθορίζεται από το περιεχόμενο που θα αναρτήσετε, το ίδιο ισχύει και για το SEO (Search Engine Optimization), το email μάρκετινγκ και τη διαφήμιση. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να μην αναρωτιέστε αν πιάνουν τόπο τα χρήματα που διαθέτετε σε κάθε ένα από αυτά τα μέσα.

Η καθοδήγηση είναι ένα παιχνίδι εμπιστοσύνης, πλαισίου και επανάληψης. Όταν η δικτύωση, η διαφήμιση, οι δημόσιες σχέσεις και οι κριτικές που σας αφορούν βασίζονται σε μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ, τότε έχετε κερδίσει το παιχνίδι της αναγνωρισιμότητας και έχετε ακόμα καλύτερες προοπτικές.

Μια αποτελεσματική διαδικασία μάρκετινγκ, όπως αυτό που περιγράφουμε, εξαλείφει την ανάγκη της πώλησης - τουλάχιστον με την παραδοσιακή έννοια της λέξης. Όταν έχετε «εκπαιδεύσει» και έχετε οικοδομήσει την εμπιστοσύνη και τη συμμετοχή των πελατών σας, το μόνο που απομένει να κάνετε είναι να τους δείξετε τον τρόπο με τον οποίο θα έχουν το αποτέλεσμα που επιθυμούν.

Συνεχίστε να επαναλαμβάνετε αυτή τη διαδικασία καθημερινά. Δοκιμάζετε, αναλύετε, αναπτύσσετε κάθε φορά από την αρχή. Πρόκειται για ένα μακροπρόθεσμο παιχνίδι, που δεν θα τελειώσει ποτέ, απλώς ασχοληθείτε με αυτό κάθε μέρα. Είναι μια «απλή» διαδικασία Μάρκετινγκ!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου