Κυριακή 12 Ιουνίου 2016

Τα 10 brands με τη μεγαλύτερη αξία για το 2016

Εκτός από την αξία που έχουν οι κορυφαίες εταιρείες στο χρηματιστήριο, υπάρχει και μια άλλη μεγάλη αξία που μετρά ιδιαίτερα στην αγορά: η αξία της επωνυμίας τους. Πρόκειται για την τιμή στην οποία αποτιμούν οι καταναλωτές την αξία ενός brand και εξαρτάται από την απήχηση των προϊόντων και υπηρεσιών τους στην αγορά, τις προοπτικές, τις επενδύσεις και γενικότερα το μέλλον των γιγάντων.

1. Google


Αξία brand: 229 δισ. δολάρια

Τα «σκήπτρα» των brands παγκοσμίως κρατά η Google, με την αξία της επωνυμίας της να καταγράφει άλμα 32% το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία της BrandZ. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι συνεχίζει να κυριαρχεί στις διαδικτυακές αναζητήσεις, ενώ είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και στα μάτια των εργαζομένων της, αφού εμφανίζεται σταθερά στη λίστα των καλύτερων εταιρειών για να δουλεύει κανείς.
Η μητρική εταιρεία Alphabet δεν επαναπαύεται στις δάφνες της και πειραματίζεται και σε άλλους τομείς, όπως τα αυτοκινούμενα οχήματα και η επιστήμη της αντιγήρανσης. Οι δραστηριότητες αυτές εξάπτουν τη φαντασία του κόσμου και δίνουν ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στη Google, βοηθώντας την να κερδίσει τη μάχη με την Apple –έστω και «οριακά».

2. Apple


Αξία brand: 228 δισ. δολάρια

Μπορεί για τους κοινούς θνητούς το 1 δισ. δολάρια να μην είναι «οριακή διαφορά», αλλά σε επίπεδο τιτάνων όπως είναι η Apple και η Google αρκεί για να εκθρονίσει τον κολοσσό που έχισε ο εκλιπών Steeve Jobs. Ο λόγος που έχασε την πρωτιά ήταν η πτώση της αξίας της επωνυμίας της κατά 8% το περασμένο έτος, παρά την πώληση εκατομμυρίων νέων iPhone και άλλων εμβληματικών συσκευών.

Φαίνεται πως ο θρόνος του αδιαμφισβητήτου φαβορί στον κλάδο της τεχνολογίας έχει αρχίσει να «τρίζει». «Πρέπει να δημιουργήσουν μια πιο ισχυρή συναισθηματική σχέση με τους καταναλωτές», σημειώνει η Elspeth Cheung, διευθύντρια της BrandZ . Στην προσπάθειά της να επιταχύνει τους ρυθμούς ανάπτυξης, η Apple επένδυσε το περασμένο έτος 1 δισ. δολάρια στον κινεζικό ανταγωνιστή της Uber, Didi, και η διοίκηση της εταιρείας προσδοκά σε σημαντικά οφέλη από αυτή τη στρατηγική συμμαχία.

3. Microsoft


Αξία brand: 122 δισ. δολάρια

Αισθητά χαμηλότερα από τις πρώτες δύο «κυρίες» της λίστας, η Microsoft καταλαμβάνει την τρίτη θέση και παραμένει διαχρονική αξία στον κλάδο της τεχνολογίας. Η αξία του brand αυξήθηκε κατά 5% το 2015, χάρη στα νέα Windows 10 που ικανοποίησαν ιδιαίτερα το καταναλωτικό κοινό. Σημαντική πρόοδο έχει σημειώσει, επίσης, και στο λογισμικό για φορητές συσκευές, ενώ το ενδιαφέρον εστιάζεται στα νέα της σχέδια στον μυστηριώδη κόσμο της εικονικής πραγματικότητας.

4. AT&T


Αξία brand: 107 δισ. δολάρια

Η AT&T και η Verizon είναι οι δύο αμερικανικοί τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί σε όρους αξίας της επωνυμίας τους. Το brand της AT&T σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 20% πέρυσι, ωθώντας την στις υψηλότερες θέσεις της λίστας.

5. Facebook


Αξία brand: 103 δισ. δολάρια

Μπορεί πολλοί να περίμεναν το κοινωνικό δίκτυο να φιγουράρει υψηλότερα στη λίστα, αλλά μόλις φέτος κατόρθωσε να μπει σε αυτή και ήδη έχει πετύχει πολλά: σύμφωνα με τα στοιχεία της BrandZ, η επωνυμία του εκτινάχθηκε σε αξία κατά 44% το περασμένο έτος. Στην εντυπωσιακή πορεία του Facebook έχουν παίξει ρόλο οι φιλοδοξίες του Mark Zuckerberg να εμπλουτίζει συνεχώς τις υπηρεσίες του δικτύου, προχωρώντας παράλληλα σε στρατηγικές εξαγορές όπως το Instagram και το WhatsApp.

6. Visa


Αξία brand: 101 δισ. δολάρια

Ποιος δεν ξέρει τη Visa; Πρόσφατα, η εταιρεία παρουσίασε τη δυνατότητα «debit ring» που θα αντικαταστήσει τις συνηθισμένες χρεωστικές κάρτες που όλοι ξέρουμε. Το 2015, η αποτίμηση της επωνυμίας της Visa σημείωσε άνοδο 10%

7. Amazon


Αξία brand: 99 δισ. δολάρια

Όπως το Facebook, έτσι και η Amazon συγκαταλέγονται για πρώτη φορά στην «χρυσή δεκάδα» της BrandZ, αφού η αξία της επωνυμίας της εκτοξεύτηκε κατά 59% πέρυσι. Οι δουλειές της Amazon πάνε πολύ καλά, τόσο με τις υπηρεσίες αποστολών και logistics όσο και με το περιεχόμενο ψυχαγωγίας που δημιούργησε πρόσφατα.

8. Verizon


Αξία brand: 93 δισ. δολάρια

Η επωνυμία της Verizon αξίζει κατά 8% περισσότερο κα η εταιρεία συνεχίζει ακάθεκτη την ανοδική της πορεία. Η εξαγορά της AOL, έναντι πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, ήταν μια στρατηγική κίνηση που έδωσε στην εταιρεία το προβάδισμα στον τομέα των ψηφιακών μέσων και, όπως δείχνουν τα νούμερα, αποτιμήθηκε δεόντως στην αγορά.

9. McDonald's


Αξία brand: 89 δισ. δολάρια

Μοναδική εταιρεία εστίασης στην κορυφαία λίστα, η McDonald's έχει καταφέρει να «κρατηθεί» ψηλά παρά τις φήμες που κυκλοφορούν κάθε τόσο για την ποιότητα του φαγητού που προσφέρει. Η αλήθεια είναι πως ο παγκόσμιος κολοσσός fast food έχει κάνει μια στροφή προς έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, όπως για παραδείγματα υγιεινά πρωινά που σερβίρει τους τελευταίους μήνες. Η αξία του brand αυξήθηκε κατά 9% το 2015.

10. IMB


Αξία brand: 86 δισ. δολάρια

Η προσπάθεια της IMB να στραφεί από το software και το hardware στις υπηρεσίες για επιχειρήσεις και cloud αντιμετωπίζει δυσκολίες, ωστόσο, θα ανοίξει νέους δρόμους στον τεχνολογικό κολοσσό. Η αξία της επωνυμίας της το 2015 υποχώρησε κατά 13%, ενώ το 2016 σημείωσε νέα πτώση 8%. Με τις επενδύσεις που κάνει, όμως, στην τεχνητή νοημοσύνη, η διοίκηση της IMB δεν ανησυχεί και πιστεύει ότι η εταιρεία σύντομα θα εντυπωσιάσει το κοινό.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου