Παρασκευή, 1 Μαΐου 2015

Οι CEO αποκαλύπτουν τι ρωτούν στις συνεντεύξεις


Κάθε εργοδότης σε μια συνέντευξη εργασίας θέλει να προσδιορίσει τρεις βασικές παραμέτρους:

1. Έχεις τα προσόντα και την εμπειρία για να φέρεις τη δουλειά εις πέρας;

2. Έχεις γνήσιο ενδιαφέρον για τη δουλειά και την εταιρεία;

3. Θα ταιριάξεις στη φιλοσοφία και το κλίμα της ομάδας των εργαζόμενων στην εταιρεία;

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, βέβαια, ο εργοδότης μπορεί να κάνει πολλές διαφορετικές ερωτήσεις, από διάφορες γωνίες, για να πάρει τις απαντήσεις που χρειάζεται και κρίνει αν είσαι ο κατάλληλος για τη θέση. Παρακάτω αναγράφονται μερικές από τις πιο «αγαπημένες» ερωτήσεις που συνηθίζουν να θέτουν πετυχημένοι CEO στους υποψήφιους.

1. Για ποιο λόγο αλλάξατε Χ δουλειές σε Ψ χρόνια;
Η συγκεκριμένη ερώτηση με βοηθά να σχηματίσω μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το ιστορικό του υποψηφίου. Με ενδιαφέρει να ξέρω τι είναι αυτό που του δίνει κίνητρο να προσπαθήσει περισσότερο όπως επίσης και για ποιους λόγους έφυγε από την προηγούμενη εργασία του. Οι απαντήσεις που μου δίνουν οι υποψήφιοι μου δείχνουν πόσο αφοσιωμένοι αλλά και πόσο λογικοί είναι. Θεωρούν ότι υπάρχει πάντα κάποιος που τους περιορίζει; Βαριούνται εύκολα; Γιατί αλλάζουν με τόσο μεγάλη ευκολία επαγγελματικούς τομείς; Πολλοί παρερμηνεύουν τους λόγους για τους οποίους ζητάμε να μάθουμε γιατί οι υποψήφιοί μας αλλάζουν επαγγελματικούς κλάδους. Δεν  θεωρούμε ότι μια τέτοια κίνηση είναι λάθος, εμάς το μόνο που μας ενδιαφέρει να μάθουμε είναι το γιατί. 
—Shama Kabani, ιδρυτής και CEO της The Marketing Zen Group
2. Αν σε ένα χρόνο από τώρα βρισκόμαστε στην ίδια θέση και γιορτάζουμε τους 12 εποικοδομητικούς μήνες που περάσατε δουλεύοντας για εμάς, τι θα είναι αυτό που θα έχουμε επιτύχει; 
Για εμένα, το σημαντικότερο σε μια συνέντευξη είναι να μας κάνει ερωτήσεις και ο συνεντευξιαζόμενος. Χρειάζεται να ξέρω ότι ο υποψήφιος έχει κάνει την έρευνά του και έχει καταλάβει πλήρως και τις απαιτήσεις της θέσης για την οποία κάνει αίτηση αλλά και το πώς λειτουργεί η εταιρία μας. Αυτό που ζητώ είναι ο υποψήφιος να έχει μια στρατηγική στο μυαλό του και να μην μας πει απλά το πόσο καλή ήταν η χρονιά που πέρασε για εκείνον, αλλά παράλληλα να μας περιγράψει τη συνολική εικόνα της εταιρίας και της συμβολής του στη βελτίωσή της. 
—Randy Garutti, CEO της Shake Shack 
3. Πότε αισθανθήκατε μεγαλύτερη ικανοποίηση μέχρι στιγμής στη ζωή σας;
Στην περίπτωση που ο υποψήφιος δεν κάνει αίτηση για χαμηλόβαθμο πόστο, απαιτώ να έχει πολλές εργασιακές δεξιότητες και ευφυΐα. Θεωρώ πως τα έξυπνα άτομα που έχουν σχετική προηγούμενη εμπειρία, θα είναι σε θέση να προσαρμοστούν πολύ ευκολότερα και πολύ γρηγορότερα μέσα σε ένα νέο εργασιακό τους περιβάλλον. Αυτό που ζητάω να δω είναι αν ο χαρακτήρας τους θα ταιριάξει με εκείνον της εταιρίας. Η συγκεκριμένη ερώτηση δίνει πάτημα για μια εντελώς διαφορετική συζήτηση που με βοηθάει να καταλάβω τι χαρακτηριστικό διαθέτει ο συγκεκριμένος υποψήφιος και θα μπορέσει να διαπρεύσει στη δική μου εταιρία έναντι κάποιας άλλης. 
—Dick Cross, ιδρυτής και CEO της Cross Partnership
4. Έστω ότι απολύεστε από μια δουλειά που σας αρέσει πολύ και ο μισθός είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός. Τι προσφορά θα πρέπει να σας κάνει κάποια άλλη εταιρία για να σας κερδίσει; 
Με αυτή την ερώτηση αυτό που θέλω να δω είναι κατά πόσο ο υποψήφιος επηρεάζεται από τη χρηματική αμοιβή έναντι του εργασιακού περιβάλλοντος της προτίμησής του. Μπορεί να εξαγοραστεί; Ποια είναι η τιμή του; Θα εντυπωσιαστείτε με μερικές από τις απαντήσεις που λαμβάνουμε. 
—Ilya Pozin, ιδρυτής της Ciplex 
5. Ποιο είναι το πρότυπό σας και για ποιους λόγους το επιλέξατε;
Η ερώτηση αυτή αποσκοπεί στο να μάθω ποιες είναι οι βλέψεις του υποψηφίου για την προσωπική και την επαγγελματική τους βελτίωση. Οι φιλοδοξίες του και ο τρόπος που βλέπουν οι ίδιοι τον εαυτό τους συνδέεται άμεσα με την επιτυχία που θα έχουν στο μέλλον. 
—Clara Shih, ιδρυτής και CEO της Hearsay Social
6. Ποια είναι τα πράγματα που δεν σας αρέσει καθόλου να κάνετε;
Τείνουμε να πιστεύουμε πως οι άνθρωποι που είχαν ένα συγκεκριμένο πόστο στην προηγούμενη εργασία τους προτιμούν να παραμένουν σε εκείνο είτε γιατί τους αρέσει είτε γιατί ξέρουν να το ασκούν πολύ καλά. Θα εκπλαγείτε με μερικές από τις απαντήσεις που λαμβάνουμε. Αρχικά πρέπει να πω πως είναι δύσκολο να λάβω μια ειλικρινή απάντηση. Συνήθως αναγκάζομαι να ρωτήσω πολλές φορές το ίδιο πράγμα για να λάβω μια σαφή απάντηση, αλλά σίγουρα αξίζει η προσπάθεια για να καταλάβω ακριβώς το χαρακτήρα του υποψηφίου. Για παράδειγμα, μια φορά είχα πάρει συνέντευξη από μια κοπέλα που ενδιαφερόταν για το τμήμα των πωλήσεων και που μου δήλωσε πως δεν της άρεσε καθόλου να γνωρίζει καινούριους ανθρώπους! Επόμενος!  
—Art Papas, ιδρυτής και CEO της Bullhorn
7. Μιλήστε μου για ένα πρότζεκτ ή ένα κατόρθωμά σας που θεωρείτε ότι είναι το σημαντικότερο της καριέρας σας.
Θεωρώ πως η συγκεκριμένη ερώτηση ανοίγει ένα παράθυρο για πολλές επιπλέον ερωτήσεις που δίνουν περεταίρω πληροφορίες για τον υποψήφιο και βοηθούν στο να σχηματιστεί μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για εκείνον, όπως για παράδειγμα ερωτήσεις του τύπου «Σε ποια πόστα εργαζόσασταν στην προηγούμενη εργασία σας;», ή « Πώς επηρέασε την πορεία της εταιρίας» κλπ. Επιπλέον, δίνεται η ευκαιρία στον συνεντευξιαζόμενο να παρουσιάσει την καλύτερη πλευρά του μιλώντας για τις προσωπικές του επιτυχίες. 
—Deborah Sweeney, CEO της MyCorporation 
8. Ποιο είναι το αγαπημένο σας ζώο; 
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης της τωρινής μου βοηθού της έκανα τη συγκεκριμένη ερώτηση και η απάντηση που έλαβα ήταν πως το αγαπημένο της ζώο είναι η πάπια, γιατί φαινομενικά είναι πολύ ήρεμη αλλά κάτω από την επιφάνεια μπορεί να κάνει τρελά πράγματα.  Εντυπωσιάστηκα από την απάντηση της γιατί ήταν ακριβώς αυτό που έψαχνα. Την προσέλαβα αμέσως και μέχρι και σήμερα δουλεύει για εμένα και κάνει εξαιρετική δουλειά. 
—Ryan Holmes, CEO της HootSuite 
9. Προσπαθούμε διαρκώς να κάνουμε τα πράγματα καλύτερα, γρηγορότερα, εξυπνότερα και οικονομικότερα. Αξιοποιούμε την τεχνολογία στο έπακρο και βελτιωνόμαστε συνεχώς. Με δυο λόγια, προσπαθούμε να κάνουμε περισσότερα με λιγότερα. Πείτε μας κάτι που πραγματοποιήσατε εσείς πρόσφατα για να κάνετε τα πράγματα καλύτερα, γρηγορότερα, εξυπνότερα και οικονομικότερα.
Οι πραγματικά καλοί υποψήφιοι θα ενθουσιαστούν με αυτήν την ερώτηση καθώς θα τους δοθεί η ευκαιρία να παρουσιάσουν την καλύτερη πτυχή τους και φυσικά να μοιραστούν μαζί μας τις καινοτόμες ιδέες τους. 
—Edward Wimmer, ιδρυτής της RoadID 
10. Μιλήστε μας για κάτι που καταφέρατε στην προηγούμενη εργασία σας και που σας καθιστά ιδανικό για τη συγκεκριμένη θέση. 
Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι επιτυχίες που έχει σημειώσει ο υποψήφιος στο παρελθόν προμηνύουν την μελλοντική του επιτυχία. Αν ο υποψήφιος δεν είναι σε θέση να δώσει μια σαφή απάντηση ή δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο κατόρθωμα να παρουσιάσει, πιθανότατα δεν έχει και πολλά να προσφέρει ούτε και για τη δική σου επιχείρηση. 
—Dave Lavinsky, ιδρυτής και πρόεδρος της Growthink
11. Μίλησέ μας για τον εαυτό σου.
Αυτή η απλή ερώτηση συνήθως αγχώνει τους υποψηφίους περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση. Υπάρχει όμως απάντηση. Ο κάθε υποψήφιος καλείται να παρουσιάσει όσο καλύτερα μπορεί τον εαυτό του, τον χαρακτήρα του και τα προτερήματά του. Όσο περίεργη κι αν φαντάζει η συγκεκριμένη ερώτηση έχει πάρα πολλά να πει για κάποιον γιατί τον καλεί να θέσει σε εφαρμογή τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του. Ακόμα και ο τρόπος που θα με κοιτάξουν όταν τους κάνω τη συγκεκριμένη ερώτηση θα μου πει πολλά. Αν για παράδειγμα ο συνεντευξιαζόμενος πάρει αμυντική στάση, αν δείχνει να νιώθει άβολα με την ερώτηση ή αν κάνει μεγάλη παύση πριν δώσει μια απάντηση θα μου δείξει ότι συνηθίζει να παίρνει τα πράγματα πολύ κυριολεκτικά και δεν βλέπει σφαιρικά τα πράγματα. 
—Richard Funess, Finn Partners CEO 
12. Έχετε να μου κάνετε εσείς κάποια ερώτηση; 
Μου αρέσει να κάνω αυτή την ερώτηση στους υποψήφιους της εταιρίας και μάλιστα στα πρώτα στάδια της συνέντευξης, γιατί με αυτόν τον τρόπο μπορώ να καταλάβω αν το άτομο που έχω απέναντι μου είναι σε θέση να σκεφτεί γρήγορα και φυσικά φαίνεται και πόση προετοιμασία έχει κάνει πριν έρθει για τη συνέντευξη. Θεωρώ ότι μπορείς να μάθεις περισσότερα πράγματα για έναν άνθρωπο βασιζόμενος στις ερωτήσεις που θέτει παρά σε εκείνες που απαντάει. 
—Scott Dorsey, ιδρυτής και CEO της ExactTarget
13. Μιλήστε μας για μια περίοδο της ζωής σας που τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα θέλατε, όπως για παράδειγμα για μια προαγωγή που θέλατε αλλά δεν καταφέρατε να πάρετε. 
Μια απλή ερώτηση που όμως αποκαλύπτει πολλά. Οι συνεντευξιαζόμενοι μπορεί να δηλώνουν πως κατανοούν τη σημασία του να δουλεύεις σε μια ομάδα αλλά να μην είναι σε θέση να συνεργαστούν με άλλους. Χρειαζόμαστε άτομα που βλέπουν τη δουλειά τους σαν μια ευκαιρία να συνεργαστούν με άλλα άτομα. Οι τρεις δημοφιλέστερες απαντήσεις είναι οι εξής: α)ρίχνουν το φταίξιμο σε άλλους, β)υποτιμούν τον εαυτό τους, γ)βλέπουν ευκαιρία ανάπτυξης. 
Η εταιρία μας αναζητά υπαλλήλους που είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν πολλά πράγματα και αν είναι δυνατό να προσφέρουν ακόμα περισσότερα από όσα χρειάζεται η θέση. Αν δούμε πως ο υποψήφιος ρίχνει αλλού τις ευθύνες, μιλάει άσχημα για συναδέλφους ή παρουσιάζει δείγματα ότι δεν τον ενδιαφέρει να συνεργαστεί με άλλους τότε αυτόματα κρίνεται ακατάλληλος για τη θέση. Αν όμως είναι σε θέση να δεχθεί κριτική και να αναλάβει τις ευθύνες των πράξεων του θα πάει σίγουρα μπροστά. 
—Tony Knopp, ιδρυτής και CEO της Spotlight Ticket Management



ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου