Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2014

Πώς οι Άραβες "έσωσαν" τις ελληνικές κατασκευαστικές


Την στιγμή πλέον που τα ταμεία είχαν μείνει άδεια, οι Ἀραβες ήρθαν να δώσουν την λύση.

Μετά την κατασκευαστική ανομβρία που επικράτησε στην χώρα μας από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και μετά, οι ελληνικοί κατασκευαστικοί Όμιλοι αρχίζουν σιγά –σιγά να βλέπουν τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης.

Ο ρόλος που έπαιξαν οι Ἀραβες στην ενίσχυση της ρευστότητας των ελληνικών καταςσκευαστικών είναι ιδιαίτερα σημαντικός.

Η αρχή έγινε με την υπογραφή συμφωνίας με την Qatar Petroleum International, η οποία απέκτησε το 25% της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής Ηρων ΙΙ της Τέρνα Ενεργειακή, έναντι 58 εκατ ευρώ. 

Στην συνέχεια ακολούθησε η συμφωνία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την κρατική εταιρία ενέργειας του Αμου Ντάμπι TAQA, με στόχο την διερεύνηση της δυνατότητας συνεργασίας στον τομέα της ενέργειας. Ο ελληνικός όμιλος και η κρατική εταιρία ενέργειας του Αμπού Ντάμπι θα συνεργαστούν αποκλειστικά στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) και μετά εξετάζουν τρία μοντέλα συνεργασίας:
Πρώτον, τη συμμετοχή του αραβικού ενεργειακού ομίλου σε νέα έργα που θα υλοποιήσει η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Δεύτερον, τη συμμετοχή της TAQA σε αδειοδοτημένα ή ώριμα έργα της εισηγμένης για τα οποία απαιτούνται πρόσθετα κεφάλαια. Τρίτον, την εξαγορά από τον αραβικό όμιλο υφιστάμενων περιουσιακών στοιχείων της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής (π.χ. ομάδας αιολικών πάρκων σε χώρα του εξωτερικού).

Και άλλοι όμως ελληνικοί Ομιλοι κατάφεραν να αναλάβουν έργα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, που σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική περίοδο, αποδεικνύονται σανίδα σωτηρίας. 

Όπως για παράδειγμα η εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ , θυγατρική του Ακτωρα η οποία ως Leader της κοινοπραξίας ALYSJ JV, με ποσοστό συμμετοχής 32%, υπέγραψε πρόσφατα σύμβαση για την μελέτη και κατασκευή της γραμμής του "Gold Line Underground" του ΜΕΤΡΟ στη Ντόχα του Κατάρ.
Το έργο αποτελεί τμήμα του Σιδηροδρομικού Δικτύου του Κατάρ και η Gold Line (Χρυσή Γραμμή) είναι με διαφορά το μεγαλύτερο αυτοτελές κατασκευαστικό κομμάτι του ΜΕΤΡΟ της Ντόχα. Η αξία της σύμβασης είναι 3,2 δισ. ευρώ. 

Τέλος ένα από τα μεγαλύτερα έργα που ανέλαβε ποτέ ελληνικός κατασκευαστικός Ομιλος στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι αυτό που υπέγραψε η J&P Aβαξ συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ, στις αρχές του έτους. 

Η σύμβαση αφορά α την κατασκευή του έργου «Design and Construct New Orbital Highway and Truck Route (P023)- Contract 1: New Doha Port to Orbital Highway», η οποία υπεγράφη μεταξύ της Αρχής Δημοσίων Έργων του Κατάρ (ASHGHAL) και της Κοινοπραξίας Joannou & Paraskevaides (Overseas) Ltd / J&P-Αβαξ, στην οποία και μετέχει με ποσοστό 25%



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου