Η WIND Ελλάς διακρίθηκε για την επιτυχημένη αλλαγή της λειτουργίας και της κουλτούρας του οργανισμού της στο πλαίσιο των ετήσιων Βραβείων Ανθρώπινου Δυναμικού της KPMG.
Για την επιτυχημένη αλλαγή της λειτουργίας και της κουλτούρας του οργανισμού της βραβεύτηκε η WIND Ελλάς, στο πλαίσιο των εργασιών του 17ου Συμποσίου Ανθρώπινου Δυναμικού και των ετήσιων Βραβείων Ανθρώπινου Δυναμικού της KPMG.
Η γενική διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της WIND, κ. Ιωάννα Τσίτουρα, μιλάει στην «Εργασία» για τη σημαντική αυτή διάκριση αλλά και για τις συνθήκες που δημιούργησαν τις βάσεις γι' αυτό το αποτέλεσμα.
Πείτε μας ακριβώς με ποιο βραβείο διακρίθηκε η WIND από τον θεσμό της KPMG.
Βραβευτήκαμε για την επιτυχημένη «Διαχείριση αλλαγών». Πρόκειται για μια διάκριση η οποία μας έκανε τον καθέναν ξεχωριστά αλλά και όλους ως ομάδα ιδιαίτερα υπερήφανους, καθώς αποτέλεσε επιβράβευση της προσπάθειας που κάναμε να «επανεφεύρουμε» την εργασιακή μας καθημερινότητα και να αγκαλιάσουμε έναν διαφορετικό τρόπο επιχειρείν.
Ποιoι είναι οι λόγοι που οδήγησαν την εταιρεία σας σε αλλαγή κουλτούρας;
Η βαθιά και παρατεταμένη ύφεση μας οδήγησε εγκαίρως -ήδη από το 2010- να αναζητήσουμε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που να είναι προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα και να εξασφαλίζει τη μακροχρόνια προοπτική της WIND.
Η εταιρεία μας κατόρθωσε μέσα σε τρία χρόνια να εδραιώσει ένα μοντέλο χωρίς δανειακές υποχρεώσεις, με ευέλικτη δομή και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος κατά 40%. Αποκατέστησε πλήρως την ανταγωνιστικότητά της και διαμόρφωσε νέα δεδομένα στην αγορά τηλεπικοινωνιών μέσα από στρατηγικές συνεργασίες όπως αυτή με τα Public αλλά και η συμφωνία με τη Vodafone για κοινές υποδομές δικτύου.
«Ολοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας αγκάλιασαν τη νέα εργασιακή κουλτούρα», επισημαίνει η γενική διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της WIND, κ. Ιωάννα Τσίτουρα
Πώς μπορεί μια εταιρεία να αλλάξει κουλτούρα και μάλιστα σε τόσο μικρό χρονικό περιθώριο;
Η πρόκληση είναι μεγάλη και προϋπόθεση για την επιτυχία είναι πρώτα απ' όλα η εταιρεία να διατυπώσει με σαφήνεια το επιχειρηματικό της όραμα και να προσδιορίσει ποια είναι τα χαρακτηριστικά της κουλτούρας που το υπηρετούν.
Αυτή ήταν η δική μας αφετηρία στη WIND. Διαμορφώσαμε το όραμά μας να είμαστε η εταιρεία τηλεπικοινωνιών που επιδιώκει την αριστεία σε όλες τις δραστηριότητές της, ώστε να ξεχωρίζει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και πανευρωπαϊκά.
Εχοντας προσδιορίσει ποιοι θέλουμε να είμαστε, στη συνέχεια συμφωνήσαμε στις αξίες και τις συμπεριφορές που πρέπει να διέπουν όλο τον οργανισμό της WIND, ώστε να κάνουμε πράξη το νέο επιχειρηματικό μας όραμα. Ολη αυτή η διαδικασία ήταν δυναμική, κατευθύνθηκε από τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού που είχε στο πλευρό της σταθερά, σύσσωμη και ευθυγραμμισμένη, όλη τη διοικητική ομάδα της εταιρείας αλλά και τους ίδιους τους εργαζόμενους. Συνολικά περίπου το 10% των ανθρώπων μας συμμετείχε και συνεισέφερε σε αυτόν τον σχεδιασμό μέσα από workshops.
Στην πορεία, για να εδραιώσουμε στην πράξη τη νέα μας κουλτούρα, προχωρήσαμε σε συγκεκριμένες ενέργειες με βασικούς πυλώνες την Επικοινωνία & Συμμετοχή, την Απλοποίηση, την Επικέντρωση στον πελάτη, την Εκπαίδευση, την Ανάπτυξη και τη Φροντίδα για όλους. Θέλαμε η αλλαγή να έχει ουσία για όλους μας, οπότε και ζητήσαμε τη γνώμη και το feedback των ανθρώπων μας σε πολλαπλές περιστάσεις, με την Ερευνα Απόψεων Εργαζομένων, με ανοικτές συναντήσεις επικοινωνίας, αξιολόγηση προτάσεων από τους ανθρώπους μας κ.ά.
Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι ότι έχουμε πετύχει όλοι οι εργαζόμενοι της WIND να αγκαλιάσουν μια νέα κουλτούρα, η οποία χαρακτηρίζεται από αποφασιστικότητα, δέσμευση και εστίαση στην επίτευξη εξαιρετικών επιδόσεων.
Πόσο σημαντικό είναι το καλό εργασιακό περιβάλλον σε μια εταιρεία και ποια τα οφέλη;
Για εμάς είναι ακρογωνιαίος λίθος. Η επιχειρηματική αριστεία δεν συνδέεται μόνο με ποσοτικούς αλλά και με ποιοτικούς δείκτες, όπως η δέσμευση και η προσωπική κινητοποίηση, και αυτοί με τη σειρά τους υποστηρίζονται από την κουλτούρα και την ποιότητα της εργασιακής καθημερινότητας. Καλό εργασιακό περιβάλλον δεν είναι μόνο αυτό που καλύπτει απλώς τα τυπικά εξωτερικά στοιχεία μιας δουλειάς, όπως ο μισθός, οι παροχές, η ασφάλεια, ο χώρος εργασίας.
Για να αντλήσει μια επιχείρηση το ταλέντο και την αφοσίωση των εργαζομένων της πρέπει να τους κινητοποιήσει προσφέροντάς τους νοηματοδότηση και ηθική ικανοποίηση για τη δουλειά τους. Το ανθρώπινο κεφάλαιο είναι εξίσου σημαντικό με το οικονομικό κεφάλαιο και είναι αυτό που θα κάνει τη διαφορά όταν όλες οι άλλες συνθήκες είναι ίδιες.
Ζήτηση στον τομέα εξυπηρέτησης πελατών
Προγραμματίζονται νέες προσλήψεις για το τρέχον έτος; Εφόσον ναι, σε ποιες ειδικότητες;
Στην εταιρεία μας πάντα αναζητάμε ανθρώπους και ταλέντα για να συμπληρώσουμε την ομάδα μας, κάτι το οποίο ισχύει και φέτος. Δεδομένου ότι η επιχειρηματική αριστεία αφορά πρωτίστως την αγορά και τους πελάτες μας, τους τελευταίους μήνες εστιάζουμε ιδιαίτερα σε επαγγέλματα σχετικά με τη διαχείριση και εξυπηρέτηση πελατών. Στο πλαίσιο της γενικότερης αναζήτησης ταλέντων είμαστε πάντα χαρούμενοι να δεχόμαστε και να αξιολογούμε βιογραφικά από ανθρώπους κάθε σχετικού με τη δραστηριότητά μας επαγγέλματος, οι οποίοι θέλουν να γίνουν μέλη της οικογένειας WIND.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΒΓΕΝΗ, ΕΘΝΟΣ