Το κατάστημα στο Μαρούσι. Η αλυσίδα «μετράει» 50 και πλέον καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, τα οποία εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν ξεπεράσει τα 70.
Οταν ο Λευτέρης Κυριακάκης ξεκινούσε την επιχειρηματική του προσπάθεια το 2008 με το άνοιγμα ενός καφέ στη Λάρισα, ούτε και ο ίδιος δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι πέντε χρόνια αργότερα, θα έχει δημιουργήσει σήμερα μια αλυσίδα 50 και πλέον καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα και ότι θα αποτελεί την πλέον ανερχόμενη δύναμη στον συγκεκριμένο κλάδο με ετήσια κατανάλωση καφέ άνω των 100 τόνων ετησίως.
Η ζήτηση μάλιστα από υποψήφιους επιχειρηματίες που θέλουν να ανοίξουν κατάστημα μέσω franchise είναι τόσο μεγάλη, που το δίκτυο των καταστημάτων αναμένεται να ξεπεράσει τα 70 σε αριθμό μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Μετά την Κεντρική Ελλάδα (Λάρισα και Βόλο κυρίως, αλλά και Καρδίτσα, Τρίκαλα), τη Θεσσαλονίκη την Κύπρο και τη Βόρεια Ελλάδα σειρά έχει πάρει πλέον η Αθήνα, όπου νέα καταστήματα ανοίγουν κάθε εβδομάδα σε όλες τις μεριές της πρωτεύουσας...
Ο λόγος για τη MIKEL, η οποία κατάφερε να ανταγωνιστεί κολοσσούς του κλάδου όπως η Starbucks, αλλά και γνωστά στέκια έμπειρων παραγόντων του κλάδου και μάλιστα εν μέσω βαθιάς ύφεσης στη χώρα.
O πατέρας Μιχάλης Κυριακάκης απεικονίζεται στο σήμα, ενώ το λογότυπο συνθέτουν τα αρχικά των ονομάτων των τριών αδελφών Μίλτου, Κυριάκου και Λευτέρη.
Πρόκειται ουσιαστικά για μία οικογενειακή επιχείρηση, αφού, εκτός από τον Λευτέρη Κυριακάκη που «τρέχει» την εταιρεία και τη σύζυγό του Χρύσα Γερολυμάτου (υπεύθυνη ανάπτυξης της αλυσίδας), θέσεις «κλειδιά» έχουν ακόμη τα αδέρφια του Μίλτος (ο οποίος είναι υπεύθυνος για την αρχιτεκτονική των καταστημάτων) και Κυριάκος (υπεύθυνος για τα οικονομικά).
Τα γλυκά της κυρίας Γεωργίας
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τα αρχικά των ονομάτων από τα τρία αδέρφια συνθέτουν και το όνομα της αλυσίδας, αν και στο λογότυπο της MIKEL αναφέρεται το μότο «Maybe It's Knowledge Entering Life».
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως στο σήμα της αλυσίδας καφέ, το πρόσωπο που εικονίζεται δεν είναι άλλο από τον Μιχάλη Κυριακάκη, πατέρα της οικογένειας (συνταξιούχος αστυνομικός σήμερα), ενώ η μητέρα τους, η κυρία Γεωργία έδωσε το όνομα και την εικόνα της στο λογότυπο της εταιρείας Georgia Fresh Flavours, η οποία έχει ως αντικείμενο την παραγωγή των γλυκών, των παγωτών, των μπισκότων και των κέικ που σερβίρονται ή πωλούνται από τα καταστήματα της αλυσίδας καθώς και την εκπαίδευση του προσωπικού. Η επιλογή της συγκεκριμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας του Λευτέρη Κυριακάκη -η ιστορία του οποίου θυμίζει σε κάποια σημεία αυτήν του Χάουαρντ Σουλτζ της Starbucks- έγινε με την ενασχόλησή του με το προϊόν του καφέ στις δύο προηγούμενες δεκαετίες.
Τα αποτελέσματα ήταν η γιγάντωση της εταιρείας και η εξέλιξή της στη σημερινή της μορφή. Από την επιλογή κόκκων καφέ, από το μοναδικό χαρμάνι (σ.σ. που κατασκευάζει για λογαριασμό της η Illy), από την ποιότητα των μηχανών, ως την τήρηση των φάσεων παρασκευής ροφημάτων εξασφαλίζουν πως οι πελάτες μας μπορούν να απολαύσουν την ίδια εξαιρετική ποιότητα καφέ και στην καλύτερη δυνατή τιμή σημειώνει το... δεξί χέρι του Λευτέρη Κυριακάκη, η Χρύσα Γερολυμάτου.
Σε όσους κάνουν λόγο για το... αντίπαλον δέος της Starbucks, η κ. Γερολυμάτου εμφανίστηκε κολακευμένη, ευχόμενη να μπορούσε η MIKEL να έχει την οργάνωση του πολυεθνικού κολοσσού, ωστόσο τόνισε ότι δεν είναι άμεσα ανταγωνιστές αφού απευθύνονται κατά βάση σε διαφορετικά κοινά. Η MIKEL δηλαδή είναι πιο «λαϊκή» αλυσίδα καφέ σε σχέση με την Starbucks η οποία έχει σαφώς πιο ακριβά προϊόντα καφέ και γλυκισμάτων.
Τα Mikel είναι μία επένδυση που στην καλύτερη των περιπτώσεων (μικρού μεγέθους κατάστημα που απευθύνεται μόνο για delivery και take away) ξεκινάει από 150 χιλιάδες και μπορεί να φτάσει στις 300 χιλιάδες ευρώ για ένα μεγάλο κατάστημα.
Και όμως οι ενδιαφερόμενοι ξεπερνούν τους 1.000, καθώς τα στοιχεία από ήδη υπάρχοντα καταστήματα έχουν δείξει ότι το περιθώριο κέρδους μπορεί να προσεγγίσει το 20% και η απόσβεση να πραγματοποιηθεί από 18 έως 24 μήνες.
- 150 χιλ. ευρώ έως 300.000 ευρώ απαιτούνται για να ανοίξει κάποιος ένα cafe Mikel
- 20% είναι ένα εφικτό περιθώριο κέρδους, ενώ η απόσβεση μπορεί να πραγματοποιηθεί από 18 έως 24 μήνες
ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ,ethnos.gr